Gå til innhold

Nå skal jeg bestille vannkjøling, og trenger noen tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, hater å lage tråder som det finnes en haug av fra før... men jeg er ikke helt i mål, så here it goes :smile:

Her er det jeg har tenkt:

-Magnum 478

-Magnum NB (trenger jeg det?)

-Magnum GPU (Er den bra, og enda viktigere, passer den på Gf4?)

(alle fra 3dfxcool)

Radiator: tenkte på en black ice pro eller extreme, det skulle vel funke bra? (netconnection)

Pumpe: Her er jeg litt usikker, mener jeg har hørt at AquaBee UP1000 er bedre enn Eheim 1048, og så er den jo billigere også :smile: Hvordan er det med støynivået på de to, og hvilken skal jeg velge?

Vanntank: Eheim-tanken eller den runde i plexi, avhengig av pumpe.

Prisen på dette skulle bli sånn ca *regne regne* 2 og en halv lapp, pluss slanger, vifte, porto og sånn.

Her er forresten hardwaren jeg venter i posten om noen dager:

Asus P4B533-V

P4 2.533 533

Corsair 512MB XMS3200

Så nå venter jeg bare på klarsignal fra dere sånn at jeg kan bestille :grin:

[edit: et spørsmål til:] Vil alt dette passe sammen mtp slangediameter eller må jeg ha overganger? Var ikke alle plasser det sto diameter, og noen plass sto det i mm og andre plasser i tommer:(

[ Denne Melding var redigert av: rikkyrally på 2002-10-03 08:23 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Støynivået på Aquabeepumpen er utrolig bra. Har den selv. Nesten ikke hørbar sålenge du har fått ut lufta i slangene. Flytter også mye vann.

Skrevet

Enig om Aquabee pumpen. Den er veldig god. Men husk at hvis du skal kjøre Magnum (10mm), så er det bedre å gå for UP500 da UP1000 har 15mm tilkobling. Hvis du skal ha UP1000 så må du ha overganger fra 1/2 " til 3/8" og silikon/tygon slanger.

Skrevet

Aquabee pumpen volder meg mange problemer her. Nekter og starte på egenhånd... Men unngår du dette problemet, er det en god pumpe. Stillegående, og veldig liten i størrelse.

Skrevet

Silikon / Tygon

Extreme radioator

Farge i vannet :smile:

Danger Den

Ellers kan du jo søke på forumet. Mange andre innlegg her om samme emnet.

[ Denne Melding var redigert av: inz@ne på 2002-10-04 11:38 ]

Skrevet

har så og si det samme oppsettet selv, magnum cpu, nb og gpu, blackice extreme, eheim og tygonslanger.

tygonslangene er skrekkelig kjekke, siden du fint får en 3/8-slange på en 1/2 nipple.

men, merkelig nok får jeg mellom 45-50 grader (hadde samme temp med boxed-viften til p4'en) med dette oppsettet. 120mm papst vifte (7v) på radiatoren. har paralell-koblet cpu, nb og gpu.

har p4 [email protected] og msi gf4ti4200 (hvis du har et msi-kort, husk å be om 2mm skruer. jeg fikk med 3mm til å begynne med, de går ikke gjennom hullene i kortet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...