Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket bredbånd gir mest for pengene?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Flytter til hybel i juli, og må vel bestille bredbånd snart hvis jeg skal ha det i år :p

 

 

Det jeg lurer på er hvem som gir mest for pengene? Skal helst ikke være så mye per måned (tenker på ca 2-300?) og mitt andre krav er at routeren skal kunne settes opp i bridge. (utelukker altså nextgentel)

 

Ellers hvis det er 20mb linjer som rett og slett gir mest, så foreslå noen av dem og, men vil gjerne ha noe som ikke er så dyrt ettersom det ikke blir så mye penger å rutte med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for telepriser linken.. Den var fin.

 

Så hvis jeg velger nextgentel nå så kan jeg altså få en router i bridge nå da?

Hvilken router/modem får dere da?

 

Har hatt NGT i snart et år, og sist jeg ringte(1mnd siden) så var det ikke noe mulighet for å få satt opp noe i bridge. Da måtte jeg bestille fast ip eller noe sånt.(ekstra $ i måneden)

 

Endte med at de sendte meg en ny router, (alle jeg har fått sliter med å huske portforwarding etter reset av seg selv) og den kunne heller ikke settes opp i bridge.

 

(har nå kødda og styra og lagt inn ny firmware, så nå lyser den siste lampa rødt da.. Fikk et bridge valg under det nye oppsettet, men det funket aldri så,, Nå husker den hvertfall å holde portene åpne,,.,

Lenke til kommentar
For du har PPoe som nextgentell er delvis gått over til.

Virker fint med standard bridge modem og router i ppoe modus det.

 

Virker som alle nye kunder får PPoe.

6019554[/snapback]

 

Regner med du mener PPPoE. Uansett, forstår ikke helt hvorfor det ikke skulle fungere å kjøre i bridge-modus om man har PPPoA istedet.

Lenke til kommentar

Det er bare det at det er evig mye mer stress med PPPoA. PPPoE er mye lettere siden de fleste routerer har funksjon i menyen for det. Da er det bare å velge det og så smekke inn brukernavn og pass. Min Linksys har fks ikke PPPoA funksjon så jeg får ikke satt opp siden jeg er NY kunde hos NGT og bruker PPPoA, er vell heller div områder som

har gått over til PPPoE. jeg har forøvrig Linksys WRT54GS router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...