Gå til innhold

Divx codec blir grønn


Anbefalte innlegg

Jeg har lagd en film i Pinnacle Studio 9. Jeg har installert nyeste divx codec (6.2), men når jeg prøver å encode filmen min med denne blir det et grønnskjær på mange av fargene i filmen. Noen farger blir til og med helt grønne.

 

Noen som har peil på hvordan man kan unngå dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Det virker som codec-problem. Prøv en annen versjon av codecen eller eventuellt en annen codec for å se om det hjelper. Prøv for eksempel Xvid.

 

Hilsen,

efikkan.

6012499[/snapback]

 

Har prøvd med divx 5.21 samt nyeste 6.2, men får samme på begge. Har også prøvd xvid og får faktisk samme på den.

 

Det som feks. funker bra er hvis jeg bruker mpeg encoding av noe slag.

 

Vil tro det er noen settings man kan stille inn som justere dette, men finner ikke ut av det :(.

Lenke til kommentar
Kan det være at du har angelpotion du bruker til å dekode bildet?

 

Gå til add-remove programs og se om du finner Angelpotion codec der.

Du bør også sørge for at f.eks XviD eller FFDshow tar seg av decodingen av DivX/XviD/Mpeg4.

6012525[/snapback]

 

Har ikke anglepotion nei.

 

Hvordan kan jeg sørge for at XviD eller FFDshow tar seg av decodingen av DivX/XviD/Mpeg4?

Lenke til kommentar

Fant denne: http://www.xvidmovies.com/faq/#4.6

 

Hvis jeg først encoder filmen med xvid... Når jeg bruker GSpot til å se hva som blir brukt til å decode filmen står det "(S) --> AVI Splitter --> DivX Decoder Filter --> ®".

 

Har avinstallert divx, men får fortsatt samme. Noen som vet hva som trengs for å disable "(S) --> AVI Splitter --> DivX Decoder Filter --> ®"??

Lenke til kommentar
To disable the "DivX Decoder Filter" from decoding XviD videos, simply goto the Start->Programs->DivX->DivX Codec folder and select the Configuration option. Then switch to the "Decoder" tab and uncheck the "Support decoding of Generic MPEG-4 video" checkbox. This should tell your computer to use the installed XviD codec to decode XviD movies instead of DivX.

 

Har du gjort dette med DivX installert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...