Gå til innhold

Alvrolig programfeil i photoshop

Johsse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei...

Det oppstod i går en feil ved mitt Photoshop CS2 9.0 der jeg da får en melding opp ved oppstarten av programmet...

Feilmeldingen lyder som følgende:

"Could not initialize Photoshop because the file could not be found"

Har søkt etter dette over Google og samt i Adobes egne sider...

Og fant ingen løsning...

Vet heller ikke hvilken fil den letter etter... Men etter teksten letter den etter

initialisjons filen

Det er nå ganske travelt og jeg har en logo jeg skulle fått laget til et selskap som jeg da trenger dette programet til...

Jeg kjører på Windows XP pro... Og har prøvd disse løsningnsmulighetene:

- Avinnstaller og innstallert på nytt ca. 5-6 ganger

- Formatert disken der photoshop ligger (system disk, C:\)

- Brukt andre sin cd av det samme programet

- Lastet over filene fra en som har et fungerende eksemplar over i min mappe...

- Innstallert med samme cd på annen maskin, der jeg resulterte i et vellykket resultat

Det begynner nå og haste... Trenger virkelig og få fikset dette problemet...

Om noen har en forklaring på denne feilmeldingen så vær så snill, kom med det...

tar imot alle svar, Takk på forhånd

Mvh.

Johss€

Endret av Johss€
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om det vil løse problemet, men det kan virke som om pcen kan ha spyware og virus.

Ellers kan det være feil med maskinvaren. Du kan teste blant annet harddisk og minne fra Ultimate Boot CD.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet (endret)

Edit: Sorry, overså at du sa at du hadde formattert disken, og at PS var innstallert der (du har altså ikke partisjoner?).

Har du forsøkt å innstallere Photoshop til f.eks. en ekstern HD? Lurer på om det er en type feil på den du bruker som hoveddisk, som berører Photoshop på en eller annen måte, da du nevnte at du har innstallert det på andre maskiner med godt resultat.

Endret av Sundiver
Skrevet
Edit: Sorry, overså at du sa at du hadde formattert disken, og at PS var innstallert der (du har altså ikke partisjoner?).

Har du forsøkt å innstallere Photoshop til f.eks. en ekstern HD? Lurer på om det er en type feil på den du bruker som hoveddisk, som berører Photoshop på en eller annen måte, da du nevnte at du har innstallert det på andre maskiner med godt resultat.

6012305[/snapback]

Jeg har prøvd og innstallere på en annen disk men på samme maskin som og resulterte med samme problem....

Jeg har 2 disker i maskinen... begge er partisjonert oppi 2 deler...

Så det funker heller ikke den veien...

Lite hjelp i dette, kan man si...

Er det mulig det blir konfrotasjon mellom program, siden på nettet leste dette med at en logitech driver som ble innstallert etter photoshop førte til feilmeldingen...

Jeg vet ikke.. Men kjører vertfall 2 stk logitech drivere selv... Kunne vertfall prøvd og fjernet ene/begge og sett hvilket resultat jeg fikk da

Linker til siden der dette er skrevet:

klikk her!

Skrevet (endret)

Forsøk Windows`hendelsesliste:

Høyreklikk på Min datamaskin - Behandle (Manage) - System tools - Event Viewer. Se om det står noen feil der.

En mer avansert måte å gjøre dette på er å bruke Filemon fra Sysinternals (sig). Start programmet, trykk Ctrl E for å stoppe loggen som starter med programmet. Clear log, deretter trykker du Ctrl E igjen (for å starte ny logg) rett før du starter Photoshop, Vent så til feilen kommer, og så går du inn i Filemon, trykker Ctlr E for å stoppe loggen. Så henter du kaffen og ser gjennom loggen (den blir veldig lang!). Kanskje finner du ut hvor det går galt.

Filemon viser all diskaktivitet. Regmon fra Sysinternals viser all aktivitet mot registeret. Det kan også være interessant.

Dette er ikke verktøy for den som er lettskremt av meterlange systemlogger ;)

Endret av zjulik
Skrevet (endret)
Forsøk Windows`hendelsesliste:

Høyreklikk på Min datamaskin - Behandle (Manage) - System tools - Event Viewer. Se om det står noen feil der.

En mer avansert måte å gjøre dette på er å bruke Filemon fra Sysinternals (sig). Start programmet, trykk Ctrl E for å stoppe loggen som starter med programmet. Clear log, deretter trykker du Ctrl E igjen (for å starte ny logg) rett før du starter Photoshop, Vent så til feilen kommer, og så går du inn i Filemon, trykker Ctlr E for å stoppe loggen. Så henter du kaffen og ser gjennom loggen (den blir veldig lang!). Kanskje finner du ut hvor det går galt.

Filemon viser all diskaktivitet. Regmon fra Sysinternals viser all aktivitet mot registeret. Det kan også være interessant.

Dette er ikke verktøy for den som er lettskremt av meterlange systemlogger ;)

6013067[/snapback]

Den sier noen om at jeg mangler desktop.ini filen... (Dette er noe den gjenntar mange ganger så jeg anntar at dette er en stor feil)

Vet du om hvordan jeg kan få tak i denne?

EDIT: Det skulle vist være en i både C:\programfiler\desktop.ini og C:\documents and setting\User\Programdata\desktop.ini

Men begge disse eksistere ikke hvordan retter jeg det?

Plasserte inn også inn noen av dll filene den manglet.. men ingen forandring...

Disse desktop.ini ser ut til og være problemet spør du meg...

Så da håper jeg at noen som har peiling på hvordan jeg får tak i disse desktop.ini filene :(

Takker uannsett for hjelpen.. hadde vert mye bedre om det var noen her som hadde peiling på denne erroren som har hatt den selv... men uannsett

takk så mye for at dere prøver vertfall :D

Endret av Johss€
Skrevet

Ikke ta alt Filemon sier alvorlig. Mange feil i loggen kommer av at det letes etter samme fil flere steder inntil den er funnet. Eks

Leter etter blabla-fil på sted 1 - failed

Leter etter blabla-fil på sted 2 - failed

Leter etter blabla-fil på sted 3 - success

Å legge inn dll-filer bør du være forsiktig med. desktop.ini er mer sannsynlig som årsak. Hm... tenke litt.

Skrevet (endret)

Har alle disse forskjerllige prgramvare/oppgraderingene du nevner

- sp2

- directX 9.0c

- .net framework 1.1 package

Så det har ingenting og gjøre...

Den tok vertfall ingen skade av at jeg la inn dll filene...

Det er ingenting som kan gjøre det være nå :p

Endret av Johss€

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...