Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter seg etter at den er flyttet på!


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter nå i safe mode og skriver fordi pc'en ikke vil starte i Normal mode. Dette har skjedd før, og det skjer når jeg flytter på pc'en. For en halv time siden satt jeg hjemme og den fungerte helt fint. Jeg skrudde av pc'en på vanlig måte og dro ut strømkontakten. Så satte jeg den på igjen på et lan jeg er på nå. Det har skjedd før når jeg flyttet pc'en opp fra underetajsen og opp i andre.

 

Jeg mener å huske at jeg installerte Windows XP på nytt da...for da trodde jeg det hadde noe med harddisken å gjøre (den var nybygget og sånn så da var det noen feil som måtte fikses).

 

Det eneste jeg kan tenke på er noen galt, er at jeg bare tok ut strømkontakten uten om å skru bryteren bak på kabinettet av (grunnen er at man skal gjøre det for å tappe all strøm ut av pc'en, har jeg hørt). Det som man kan tenke seg, er at noe informasjon har blitt slettet og at vanlig windows ikke starter. Men jeg skulle ikke tro det siden jeg kan kjøre i safe mode (with networking).

 

Noen som har noen ideer? Jeg vil absolutte ikke installere XP en gang til. :hrm:

 

Edit: Jeg installerte ikke noe før jeg skurdde av pc'en når jeg var hjemme. Så jeg vet at det ikke er noen slags programmer jeg har installert som er problemet... :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som veit noe? Hadde vært stor hjelp med noen linker til sider som kan hjelpe meg. Er ganske fortvilet med ganske ny pc og at jeg bare flytte på pc'en , så vil den ikke starte opp. Er det sannsynelig at det har noe med den strømgreia jeg nevte?

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at maskinen ikke har vært slått av skikkelig. Dermed vil den starte opp i sikker modus. Du skal få et spørsmål om hvilken modus du vil starte i (hvis den tidligere runden ikke er avsluttet normalt).

Jeg ville absolutt slå av bryteren på baksiden før jeg trekker ut ledningen. Dermed unngår strømstrømer idet kabelen trekkes ut. Mange myter her tydligvis.

 

(Hvorfor bompet du tråden allerede etter et par timer?)

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at maskinen ikke har vært slått av skikkelig. Dermed vil den starte opp i sikker modus. Du skal få et spørsmål om hvilken modus du vil starte i (hvis den tidligere runden ikke er avsluttet normalt).

Jeg ville absolutt slå av bryteren på baksiden før jeg trekker ut ledningen. Dermed unngår strømstrømer idet kabelen trekkes ut.  Mange myter her tydligvis.

 

(Hvorfor bompet du tråden allerede etter et par timer?)

6006518[/snapback]

 

 

Ja...jeg har jo valgt selv å starte opp i sikkerhetsmodus ved å trykke F8 for å kunne komme på internett å få skrevet dette. Jeg har prøvd alle "windows with the last good..." and "windows normally". Men nå veit jeg altso at jeg skal trykke på den knappen først, selv om jeg aldri har opplevd lignende før. Det jeg lurer på nå er hvordan jeg kan fikse problemet. Jeg kommer altså i sikkerhetsmodus, så jeg har jo mange muligheter til å sjekke og ordne ting. Spørsmålet er hva.

 

Og det med bompingen. Jeg ville legge til litt tilleggsinformasjon, siden ingen svarte. I tillegg begynner det å bli seint, og jeg er redd ingen vil svare før i morgen. Og jeg er som sagt på lan nå... :ermm:

 

Jeg kom på nå at jeg lagde en tråd om dette problemet da det først oppstod. Men da viste jeg ikke at det hadde sammenheng med at pv'en ble flyttet.

Link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515989&hl=

som du ser, var jeg/vi kanske på villspor...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...