_TOBIAS_ Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Har en TopCom trådløs ruter og 2 pc´er som skal kunne surfe på nettet samtidig via trådløs nettverk. Den ene maskinen har innebygget trådløst nettverkskort og XP som OS. Den andre bruker jeg en USB plugg som fulgte med ruteren. På denne har jeg W2000 PRO. XP maskinen fikk jeg på nett uten større problem. W2000 PRO maskinen derimot får jeg ikke på nett. ( Rettelse : Jeg hadde den på nett, men så funker det plutselig ikke lengre. ) Jeg har kontakt med ruteren og finner igjen IP adressen der, men det er også det. Når jeg kjørere ipconfig -all på begge maskinene er eneste forskjell at den med W2 viser " IP RUTING AKTIVISERT.....: NEI. Noen ideer ? Om jeg går inn i egenskapene til nettverkskortene er det også en forskjell. Under avansert for kortet er det en hel mengde med verdier og ting på den maskinen med XP. På den andre er det bare to. Er det noen som har en formening eller ? Endret 27. april 2006 av _TOBIAS_
rwu Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) Har en TopCom trådløs ruter og 2 pc´er som skal kunne surfe på nettet samtidig via trådløs nettverk. Den ene maskinen har innebygget trådløst nettverkskort og XP som OS. Den andre bruker jeg en USB plugg som fulgte med ruteren. På denne har jeg W2000 PRO. XP maskinen fikk jeg på nett uten større problem. W2000 PRO maskinen derimot får jeg ikke på nett. ( Rettelse : Jeg hadde den på nett, men så funker det plutselig ikke lengre. ) Jeg har kontakt med ruteren og finner igjen IP adressen der, men det er også det. Når jeg kjørere ipconfig -all på begge maskinene er eneste forskjell at den med W2 viser " IP RUTING AKTIVISERT.....: NEI. Noen ideer ? Om jeg går inn i egenskapene til nettverkskortene er det også en forskjell. Under avansert for kortet er det en hel mengde med verdier og ting på den maskinen med XP. På den andre er det bare to. Er det noen som har en formening eller ? 6001047[/snapback] Fyr opp kommandolinja(start-kjør...-cmd) Skriv ipconfig /all og kontroler at du har fått tildelt IP fra DHCP og at du har en standard gateway og DNS-server(DNS har sansynligvis den samme addressa som standard gateway). Ping routeren(standard gateway) din fra kommandolinja: ping 192.168.x.x(erstatt x.x med riktige tall) Hvis du får svar fra routeren prøver du å pinge vg: ping vg.no Får du ikke kontakt med vg, skriver du route add /p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.x.x (erstatt 192.168.x.x med routerens IP) Nå burde alt være i orden, hvis ikke er det et problem med oppsettet i nettleseren, DNS eller du har et eller anna MAC-filter i routeren. Lykke til! Endret 28. april 2006 av rwu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå