xxm0rtyque Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Hei! Jeg har akkurat kjøp en Jensen USB Fast Etharnet nettverkskort. Når jeg har installert driver og sånt, den får kontakt med routheren min. Men det er noe feil! ... Det står: Begrenset eller ingen kontakt. Dette har jeg aldri vært borti før . Noen som kan hjelpe meg? mvh Morten
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Ikke noe særlig sjakktrekk å kjøpe jensen akkurat da.. har du fått kontakt med routern før? isåfall om du har det : Sjekk i oppgavelinjen din.. Der er det lagt til et ekstra ikon nå.. det er et program for å styre koblingen mellom kortet ditt og routern.. Har du sjekket der? Legg inn brukernavn og passord der om du har pppoe+eventuelle krypteringsnøkler legger du også inn her
xxm0rtyque Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 OPS: Feil-melding: Begrenset eller ingen forbinelse
xxm0rtyque Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 (endret) Ja, jeg har koblet meg opp mot nettverket før. da brukte jeg en gammel windows 92 pc. . Men jeg har kjøpt ny!, det fulgte ikke med noe nettverks kort i den så jeg tenkte at jeg kunne bruke den gamle .. men det ser ikke til å funka ... Funker heller ikke, vis jeg slår av brannmuren. Endret 27. april 2006 av vivalamorten
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 regner med at du har kryptert wlan'et ditt? Har du husket å legge inn krypteringsnøklen i programmet som fulgte med usp wlan pinnen? Om du ikke har gjort det, får du ingen kontakt / forbindelse...
xxm0rtyque Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Det er ikke ett tråløst nettverks kort.
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Du skriver jo: Jensen USB Fast Etharnet nettverkskort Jeg er klar over at det er en usb plug og ikke et internt kort, men funksjonaliteten er jo lik! Jensen USB Fast Ethernet Adapter is a network card for both desktop and laptop computers. The card support auto-sensing 10/100Mbps. It does not require any powersupply since the power is supplied directly from the USB port on the computer. http://www.jensenscandinavia.com/list.asp?...e=Finnish&Cat=7 Har du sjekket det jeg sa eller....?
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 som sagt, du får ikke kontakt om du ikke konfigurerer softwaren til jensen riktig... Sette opp rett kanal/ssid+evt. krypteringsnøkkel
bakela00 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 sjekk i devicemanager om det er noen feilmeldinger der.. restart både pc og router.. riktig type kabel? satt opp til å motta ip fra dhcp eller har du satt statisk ip? kommer ikke på stort mer i farten....
xxm0rtyque Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 jajja, men seriøst! gidder ikke dette mer! Trur du det funker vis jeg likegodt drar til telebutikken å kjøper ett intern't til 200kr?
bakela00 Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Skal jo ikke ha noe å si det.. bruker du usb hub, eller er den kobla rett i maskinen? Tenker et om du bruker usbhub og har fler enheter koblet til, kan det jo hende at den får for lite strøm.. Er visst lite til hjelp her.. sorry...
xxm0rtyque Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 Hallo?! det er ikke dette som er feilen! Det som er feilen vet ikke jeg, men det står feimelding på den lokale-tilkoblinga: Begrenset eller ingen forbindelse! Hjelp!,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå