Gå til innhold

Å få en Navigation Frames til å virke riktig


Anbefalte innlegg

Startet her om dagen med å lage meg en hjemmeside. Kan foreløpig kun det mest standard innen html. Tenkte jeg skulle prøve å få noen svar på ting jeg lurer på her inne :)

 

1. Går det an å bruke hele html dokumenter på en nettbasert redigeringstjeneste (som f.eks piczo)?

 

2. Hvordan lager man en gruppe med sider? som f.eks hovedside.htm?

 

Jeg går ut ifra denne koden som skal gjøre at når ma trykker på en link i en frame, så kommer siden opp i en annen frame (uten at hele siden må lastes på nytt).

<html>

<frameset cols="120,*">

<frame src="tryhtml_contents.htm">
<frame src="frame_a.htm" 
name="showframe">

</frameset>

</html>

 

Vet sikkert at de mest drevene innen html himmler litt med øynene eller noe nå, men jeg trenger å få det inn med teskje :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Startet her om dagen med å lage meg en hjemmeside. Kan foreløpig kun det mest standard innen html. Tenkte jeg skulle prøve å få noen svar på ting jeg lurer på her inne :)

 

1. Går det an å bruke hele html dokumenter på en nettbasert redigeringstjeneste  (som f.eks piczo)?

 

2. Hvordan lager man en gruppe med sider? som f.eks hovedside.htm?

 

Jeg går ut ifra denne koden som skal gjøre at når ma trykker på en link i en frame, så kommer siden opp i en annen frame (uten at hele siden må lastes på nytt).

<html>

<frameset cols="120,*">

<frame src="tryhtml_contents.htm">
<frame src="frame_a.htm" 
name="showframe">

</frameset>

</html>

 

Vet sikkert at de mest drevene innen html himmler litt med øynene eller noe nå, men jeg trenger å få det inn med teskje :!:

5998425[/snapback]

 

1. Jeg aner ikke hvordan piczo gjør det, men ser for meg at denne siden ikke har rom for å laste opp egne html-sider, med tanke på at den baserer seg på en online editor... men på for eksempel home.no har du mulighet til å laste opp egne filer, samt bruke deres webeditor på et domene...

 

2. hehe, du har helt rett at jeg himlet litt med øynene når jeg leser at du skal bruke frames... frames er noe herk, men du skal ha for god innsikt ;) Uansett; koden du har skrevet er for en side med 2 frames, ja, hvor siden tryhtml_contents.htm vil synes i framen til venstre, og frame_a.htm vil vises i framen til høyre... for å åpne en side i "showframe", legger du target="showframe" inn i a-tagen til linken...

 

Håper dette var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar

<html>
<frameset rows="19%,90%">
<frame src="tittle.html"/>

<frameset cols="225,*,200">

<frame src="menu.html" />
<frame src="" name="showframe" />
<frame src="" />

</frameset>
</html>




</body>
</html>

Dette oppsettet blir veldig standard i mine øyne.. Men sliter litt med å få riktig heading. Skal ha et bilde som en heading i øverste liggende frame. Kan ikke legge framen tett inntill framens kanter, da jeg får scrollere på siden av denne boksen. Sikkert like enkelt svar som på mitt forrige, men spør så jeg slipper å spørre igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...