Gå til innhold

Abit KN8-Sli +integrert netverkskort problemmer


m-lyng

Anbefalte innlegg

Som tittlen sier så har jeg problemmer.

Jeg får ikke nic'en til å være stabil.Den bare blinker at netverket er frakoblet og så koblet til hele tiden.Jeg har lest om andre som også har problemet uten løsning men husker ikke hvor.

Er det noen her som har eller hatt problemmet og har en løsning :cry:

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Som tittlen sier så har jeg problemmer.

Jeg får ikke nic'en til å være stabil.Den bare blinker at netverket er frakoblet og så koblet til hele tiden.Jeg har lest om andre som også har problemet uten løsning men husker ikke hvor.

Er det noen her som har eller hatt problemmet og har en løsning :cry:

5997272[/snapback]

 

har du drevet med overklokking på det hket?? overklokking kan føre til ustabile komponenter. ellers kan du prøve og installere windows på nytt.

 

hvis ikke det funker er det en veldig enkel løsning:

kjøp et nytt nettverkskort, de er ikke så særlig dyre...

Lenke til kommentar

Det kan være et problem med auto-sense innstillinger som er feil (f.eks nettverkskort som står til 100full duplex og port som står til 100 halv duplex), eller det kan være et problem med nettverkskabelen.

 

Et annen mulighet er at du ikke har innstallert riktige drivere...

 

... Eller at nettverkskortet er defekt - slikt skjer jo faktisk...

Lenke til kommentar

Som dere ser i sigen min så er jeg overklokket.Men overklokking er gjort nå en stund senere en da jeg gikk bort fra bruken an nic'en.Problemmet opplever jeg fra jeg installer win xp og drivere som hører ti hovetkortet.Jeg har hjemmenetverk med switch og en trådløs router i tillegg for andre bærbaret enheter.Pcen som jeg sliter med er koblet til med kabel som fungere ellers med kortet jeg bruker nå så jeg tror ikke feilen er i kablen.Nettverket jeg har er 10/100 og ikke gigabyt så jeg vet ikke om det har noe å si.Jeg opplevde dett også med pc'en som jeg bygget for min bror med samme hoved kort så det endte med å instalere et annet kort der også :ermm:

Jeg mener å ha prøved forskjellig instillinger som halv og hel duplex på 100 men jeg vet ikke helt hva jeg gør kanskje.Har aldri opplevd dette før på netverket mitt. :cry:

Lenke til kommentar
Sitter med samme kortet uten problemer med nettverket.... merkelige greier, ser at andre også har dette problemet.

6019929[/snapback]

 

Har du bare instalert hovedkortet og drivere eller har du kjørt noe programvarer for å få nettverkskortet til å fungere.Er du tilkoblet et netverk og hvilken hastighet kjørere du :hmm:

Lenke til kommentar
Skummelt..Skal bygge med dette hovedkortet i kveld. Håper jeg ikke får dette problemet. Alltid kjipt med nettverksproblemer.  :no:

6032630[/snapback]

 

Hold oss informert ;)

6032693[/snapback]

 

Satt sammen alt installert windows XP pro plugga i nettverkskabelen og vips internett :thumbup: . Har ikke oppdatert BIOS men alt funker så tror ikke jeg tar sjansen. :hmm:

Lenke til kommentar
Skummelt..Skal bygge med dette hovedkortet i kveld. Håper jeg ikke får dette problemet. Alltid kjipt med nettverksproblemer.  :no:

6032630[/snapback]

 

Hold oss informert ;)

6032693[/snapback]

 

Satt sammen alt installert windows XP pro plugga i nettverkskabelen og vips internett :thumbup: . Har ikke oppdatert BIOS men alt funker så tror ikke jeg tar sjansen. :hmm:

6039276[/snapback]

 

 

Good 4 you :yes:

 

Plugga du rett in på adsl modemet eller går du via noe netverk med brannmur eller noe?

Hva med progvare for netverkskortet,Installerte du noe for den?

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...