Gå til innhold

redirecte alle Subdomnene til et sted


Anbefalte innlegg

Jøss, tror jeg klarte og si alt i Emne tittelen.

 

Jeg ønsker at alle som skriver inn feil subdomene kommer til 1 side.

 

Hvis dette ikke går kan jeg sikkert bare ta at alle som får opp 404 siden kommer til et bestemt sted. hvordan gjøres det i såfall? Vet hvordan jeg redirecter til en annen side, men hvor skal 404 siden ligge for at den skal bli brukt når folk ikke skriver inn riktig side?

 

Vet ikke om dette går ann med php, men fant liksom ingen andre steder som jeg kunne poste, dessuten er det på PHP forumet det er mest aktivtet og flinkest folk så det ble her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss, tror jeg klarte og si alt i Emne tittelen.

 

Jeg ønsker at alle som skriver inn feil subdomene kommer til 1 side.

 

Hvis dette ikke går kan jeg sikkert bare ta at alle som får opp 404 siden kommer til et bestemt sted. hvordan gjøres det i såfall? Vet hvordan jeg redirecter til en annen side, men hvor skal 404 siden ligge for at den skal bli brukt når folk ikke skriver inn riktig side?

 

Vet ikke om dette går ann med php, men fant liksom ingen andre steder som jeg kunne poste, dessuten er det på PHP forumet det er mest aktivtet og flinkest folk så det ble her.

5997053[/snapback]

 

Du vil lage dine egne 404-sider? Og har en webserver som kjører apache? Da kan du bruke htaccess. Jeg har laget en liten huskelapp for htaccess her: http://nibbler.no/blog/?p=184

Mappen med feilmeldingsfiler kan du legge hvor som helst, bare fortell htaccess-filen hvor du har plassert den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...