Gå til innhold

Billig oppgradering av pc?


Anbefalte innlegg

Systemet mitt:

Ram: 1 512mb pc2700 brikke og 1 512mb pc3200 brikke = 1024mb Ram

 

Hovedkort: Fujitsu Siemens D1520 socket 478 chipset = i845GE

 

Cpu: Intel Celeron socekt 478 2.6GHz 128kb cashes 400mhz fsb MHz.

 

Skjermkort: Nvidia Geforce 6600GT AGP

 

Harddisk: 1 80GB og 1 160GB IDE disker

 

Slik som dere ser så er det ikke det kraftigste systeme dere har sett :D Jeg har tenkt å kjøpe ny stasjonær pc om en stund, men i mellomtiden vil jeg ta en billig oppradering til min nåværend pc. Jeg vil bytte ut hovedkort og cpu, kansje kjøpe en harddisk senere. Jeg må ha m-atx hk fordi jeg har m-atx kabinett også må jeg ha AGP siden jeg har AGP skjermkort. Jeg har satt opp dette hovedkorte og denne prosessoren. Vil det være riktig oppgradering for å få spill til å flyte bedre? Burde jeg lagt i mere penger i prosessoren?

Endret av iCodden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan jo selge pc 2700 rammen og kjøpe en ny pc 3200 ram slik at jeg får lik hastighet på begge ram brikkene :thumbup: Vil det lønne seg å kjøpe en 3700+ cpu med 1MB cashes eller skal jeg gå får 3200+ 512kb?

5986642[/snapback]

Spørs hva du skal bruke Pc'n til....

Men det er stor ytelsesforskjell på en 3700+ og en 3200+ har dem begge selv.

3700++'n er overlegen i forhold og klokker lett 300mhz mer enn 3200+ pga den extra cachen.

Nå er det vel rundt 700kr som skiller disse CPu'ene det ville jeg lagt i.

Men går du opp litt igjen og kjøper en X2 3800, men siden du skal ha ny snart ser jeg ingen grunn til dette.

Å bytte til PC3200 ville jeg absolutt gjort! her er det snakk om arbeidsminne forskjeller som merkes.

Endret av mossing91
Lenke til kommentar

Hvordan er 3200+ vs. 3700+ i spill? Jeg kjøper jo nå hovedkort med AGP og ikke PCI-E og AGP er jo ikke fremtidsrettet så jeg vil ikke legge for mye penger i prosessor. Geforce 6600GT vil jo kunne kjøre spill greit en stund til værtfall til jeg får nye pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...