Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Altfor høyt turtall på tomgang. Audi 80 86 mod


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket en Audi 80 1.8L som har oppført seg rart i det siste.

 

Den pleide å kjøre med ca 1500rpm på tomgang med kald motor, men nå ligger den på ca 2500rpm tilogmed etter at motor har fått driftstemperatur.

 

Jeg får den til å gå ned til normalt turtall etter å ha kjørt den til driftstemperatur og deretter står i ro og pumper som en galning på bremsa, men det tar tid.

 

Den ettertenner også noe helt ekstremt om jeg ikke bremser den ned med førstegiret idet jeg slår av motoren.

 

Mistenker tenningen for å være problemet her, men er ikke sikker.

 

Er det noen som vet hvor mange grader tenningen skal ha?

 

Kan det være noe annet som er gale i samme slengen?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for øyeblikket en Audi 80 1.8L som har oppført seg rart i det siste.

 

Den pleide å kjøre med ca 1500rpm på tomgang med kald motor, men nå ligger den på ca 2500rpm tilogmed etter at motor har fått driftstemperatur.

 

Jeg får den til å gå ned til normalt turtall etter å ha kjørt den til driftstemperatur og deretter står i ro og pumper som en galning på bremsa, men det tar tid.

 

Den ettertenner også noe helt ekstremt om jeg ikke bremser den ned med førstegiret idet jeg slår av motoren.

 

Mistenker tenningen for å være problemet her, men er ikke sikker.

 

Er det noen som vet hvor mange grader tenningen skal ha?

 

Kan det være noe annet som er gale i samme slengen?

 

Takker for alle svar

5982873[/snapback]

Jeg får den til å gå ned til normalt turtall etter å ha kjørt den til driftstemperatur og deretter står i ro og pumper som en galning på bremsa, men det tar tid.

 

Hva mente du med dette? Du pumper på bremsen for å få ned turtallet?

Det kan også være en sensor i injection systemet eller falskluft fra en vacuumslange el. som har hoppa av / gått hull på.

Lenke til kommentar
Jepp.. bremsekraftforsterkeren bruker motorkraft liksom.

 

Jeg bytta frostveske og ting begynte å komme seg.

 

 

Men jeg trenger fortsatt å vite hvor mange grader tenningen skal stå

5988811[/snapback]

 

å bytte frostveske har ingenting med høy tomgang å gjøre..!

 

det høres for meg ut som om det er falsk luft fra en ødelagt vacuumslange el.

 

tenninga skal stå på alt fra 2-10grader. varierer litt fra bil t bil..

Lenke til kommentar

Eh jo.. Om Radiatoren er helt tom for vann og frostveske har den liten sjans til å gå normalt.

Det kom seg ihvertyfall med en gang.

 

Falsk luft tror jeg ikke det er.

Jeg hadde faktisk glemt å feste lokket til luftfilteret skikkelig fast og kjørte med lokket nesten løst i 1 måned. Når jeg satt det på igjen kom problemet.

 

Men nå ha jeg lånt meg en tenningspistol og trenger hjelp.

Jeg har ikke peiling på hvor mange grader den skal stå på.

 

Hjelp? :blush:

Lenke til kommentar
Men nå ha jeg lånt meg en tenningspistol og trenger hjelp.

Jeg har ikke peiling på hvor mange grader den skal stå på.

 

Hjelp? :blush:

5991385[/snapback]

 

Ringe ett audiverksted, så bruker dem å være behjelpelig med hvor mange grader osv...

 

Det er ikke automatchocke på den dær bilen din?

Som kanskje har hengt seg opp?

Lenke til kommentar

Har du lest de forskjellige inleggene til de som har problemer med det samme på golf? Du får problemer med å stille tenning hvis det er de vanlige problemene med din forgasser.Det som skjer er at du må vri tenninga for lav for å få riktig turtall.Jeg har mere tro på forgasserfeil en feiljustert tenning med mindre du vet den er justert på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...