Gå til innhold

Hva er det raskeste du noen gang har kjørt en båt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Det raskeste jeg har kjørt er egen Hydrolift 22 competition katamaran m/300hk 2,5 EFI Mercury og 10"lift.

Fått den i akkurat 90 GPS knop med 28"Turbo 3 blader, tror det er noe mere på denne prop. Men gjør sikkert over 90 med 30"er!

Ligger støtt og fint hele veien, og meget morro!!!!!!!!!!!!! :ph34r:

Endret av Hydrocat
Lenke til kommentar
Hva er poenget med en båt man ikke har råd til å gi full gass på? :hmm:

 

Ont. 56 knop

 

Hehe, var bare min slutning siden de motorene drikker vanvittige mengder med bensin på de hastighetene. Har han råd til en sånn båt, har han fint råd til å bruke den også :)

Han turte rett og slett ikke å gi på mer, begynte vel å bli ubehagelig :p

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det raskeste jeg har kjørt selv er vel ca. 27 knop. Det raskeste jeg har sittet på med er litt over 40 knop i en Bayliner capri 2050 m/ 190 mercruiser. Jeg har lyst på skikkelig fart en gang. Det er ikke spesiellt raskt. Naboen min har sittet på med en offshore class 1 båt i 110 knop! Det var temmelig sykt sa han.

Lenke til kommentar

Det raskeste jeg har kjørt selv er vell 43 knop med nyebåten. Aquador 25 WA, 360hk Mercruiser Cummins.

 

Ser ikke poenget om å ha kjørt fortest mulig. På sjøen skal man ha god tid, og man skal kose seg :) Det kan være greit å ha litt futt hvis du har vært ute å fisket, og skal fort hjem, eller skal rekke noe, men ellers ligger jeg på rundt 26 knop :)

Lenke til kommentar
og for å pirke litt; så lenge det ikke er en robåt, så seiler man en båt, man kjører den ikke

 

Nå må du gi deg! Man seiler ikke en motorbåt?

 

JO, det gjør man! Selv med motorbåt sier man "vi seiler til oslo kl. 12". Riktignok svært få som bruker korrekt begrep, men er nå en gang det det heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...