Gå til innhold

Hvorfor background-color warning?


Anbefalte innlegg

Min side

 

Da har jeg endelig laget en ny side, ihvertfall litt bedre enn den forrige som noen kanskje husker :!: .

 

Denne har nå valid xhtml1.0 og css. Og det er det eneste som veier opp mot headeren.

 

LØST

Problem 1: Hvis du ser siden i Opera, er det sånn siden skal se ut. I FF er den noenlunde ok. Men i IE, wtf?

Selv om jeg har en <div align="center"> blir siden min en høyreekstremist i IE.

Jeg har bare et ord... why?

 

Problem2: Jeg har valid CSS, men det kom masse warnings på at jeg ikke hadde background-color... Se selv i CSS-filen

Og hvordan kan jeg rette dette opp?

Jeg vet at det ikke er fatalt, men jeg liker at alt er helt riktig. :p

 

Tusen takk :)

 

Edit: Måtte endre linkene fordi domenet ikke virker :S[/color]

Edit: nytt problem

Endret av Indian Ink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å se litt på FLOAT i CSS... samtidig,<div align="center"> trenger du ikke bruke i XHTML, bruk CSS's margin: 0 auto; for å midtstille elementer...

 

Vel, ved å bruke float som posisjoneringshjelp løser du nok problemene dine...

 

Ser du har et lite sitat jeg mistenker er knabbet fra signaturen min på siden din og? :p

Lenke til kommentar

Yes, da er problem 1 solved. Noen som vet noe om nummer 2?

 

Edit: Har for mye fritid, og bestemte meg likegodt for å få siden min validert xhtml1.1 Men da kan jeg ikke bruke target="" atributten. Hvordan får jeg linker til å åpne i en nye tab/side da?

Endret av Indian Ink
Lenke til kommentar

De warningene er ikke noe farlige, det er bare warnings. Grunnen til at de kommer er fordi at du må ha bakgrunnsfarge på linkene slik at nettleseren slipper å "gjette" seg til riktig farge. Har du f.eks uformatert tekst som mysql- eller php-feilmeldinger skal disse vises best mulig.

 

Men, siden er valid selv o0m du har warnings :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...