Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Beklager hvis dette har vært spurt/besvart før, men jeg kunne ikke finne noe. Jeg hørte en gang om et program som gjorde at du kunne spille gamle spill på XP. Da snakker jeg om Doom 1, Jones, og slike DOS 32 spill tror jeg det het.. Kan noen hjelpe meg med dette?
thomanil Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 (endret) Sjekk ut DosBox. Endret 24. april 2006 av thomanil
Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 Prøvde det.... finnes det noe enklere? Problemet er først og fremst at jeg ikke klarer å installere det engang. (Klarer ikke å åpne Setup.exe av samme grunn som spillene).
thomanil Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 (endret) Hvis selve dosbox er for vanskelig å sette opp kan du se på en av frontend'ene, f.eks denne. Hvis du sliter skikkelig med å sette opp DOS-emulering bør du også være obs på at de mest klassiske spillene noen ganger er oppdatert og sluppet for nyere maskinvare av entusiaster. Doom f.eks finnes i et utall oppdaterte utgaver, med nye artige features som høyere oppløsning, 3d-aksellerert lyssetting, fri mouselook osv. Endret 24. april 2006 av thomanil
Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 (endret) Funker desverre ikke. Får bare feilmeldingen: The program requires Microsoft Windows uansett hva jeg gjør. Og i Front-end kan jeg ikke bare ha setup. Jeg må ha et spill.exe også. Så da tok jeg et random spill, høyreklikket på profilen, og valgt "Run setup", men da kom det bare opp noe som forsvant igjen med en gang, så skjedde ingenting. Endret 24. april 2006 av Edmund Blackadder
thomanil Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 (endret) Funker desverre. Får bare feilmeldingen:The program requires Microsoft Windows uansett hva jeg gjør. Og i Front-end kan jeg ikke bare ha setup. Jeg må ha et spill.exe også. 5979039[/snapback] Jeg har ikke satt det opp selv, så jeg har ikke evnen til å gi deg noen flere tips. Andre her som har erfaring med dos-emulering? Endret 24. april 2006 av thomanil
Kadmium Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Du kan vel bare søke etter DOS Emulator i en søkemotor? Er da ikke så vanskelig å sette opp noe som helst, så lenge man leser guider, osv.
Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 Finner ikke noe annet enn dosbox jeg...
brsseb Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hvis ikke er virtuelle maskiner løsningen. Rundet X-COM 3 - Apocalypse ved hjelp av MS VirtualPC med en VM med Win95 på. Men billigere å bare finne en gammel PC.
Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 Har en gammel PC, men får bare en helt vanlig win98 error der også. Ikke samme feilmeldingen altså.. bare noe annet som var ille.. Hvis det er noen gode googlere som kan kanskje finne en annen emulator? :/ Hvis ikke det er mulig vil jeg høre mer om den virtuell PC løsningen.
aulin Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Altså. Hvis du får feilmeldingen om at du mangler Windows, er det nok ikke et DOS-spill du prøver å kjøre Mange spill på denne tiden ble sluppet i både Win32 og Dos-versjoner. Med DosBox kan man ikke spille av Win32 versjonene (disse ender ofte med 32 på slutten eksempelvis Doom32.exe), men kun DOS-versjonene. Det skal være mulig å spille av windows-versjonene ved å høyreklikke på filen du vil kjøre, og velge windows 95 i bakoverkompabilitetsfeltet, men vil ikke love noe her Det letteste er som mange har nevnt ovenfor å enten legge inn windows 95/98 på en egen maskin, eller kjøre vmware eller virtualpc.
Edmund Blackadder Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 (endret) Prøvde det og dette kom som vanlig: Og av en merkelig grunn fant jeg nå ut at jeg har postet i feil kategori. Move til spm og svar- PC takk. Endret 24. april 2006 av Edmund Blackadder
aulin Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hei igjen. Du kan se om du finner en løsning på problemet ditt her: http://windowsxp.mvps.org/16bit.htm Jeg har ikke så mye erfaring når det kommer til å kjøre 16bits windowsapplikasjoner i Windows XP, men ser ut som de karene har det
Dragon Hunter Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Altså. Hvis du får feilmeldingen om at du mangler Windows, er det nok ikke et DOS-spill du prøver å kjøre Mange spill på denne tiden ble sluppet i både Win32 og Dos-versjoner. Med DosBox kan man ikke spille av Win32 versjonene (disse ender ofte med 32 på slutten eksempelvis Doom32.exe), men kun DOS-versjonene. Det skal være mulig å spille av windows-versjonene ved å høyreklikke på filen du vil kjøre, og velge windows 95 i bakoverkompabilitetsfeltet, men vil ikke love noe her Det letteste er som mange har nevnt ovenfor å enten legge inn windows 95/98 på en egen maskin, eller kjøre vmware eller virtualpc. 5979828[/snapback] Noen gamle 16 bits windows-spill (som f.eks King's Quest VI) kan kjøres i MS Dos.
Guybrush LeChuck Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 http://www.scummvm.org/ denne kan hjelpe deg med adventure spill hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå