Laserlasse Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Mongster, så ikke spørsmålet ditt før nå. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå i farten, men jeg skal forsøke å lete opp noen når jeg er tilbake på kontoret over helgen. Men jeg har sett en rekke spennende prosjekter i forbindelse med ulike konferanser jeg har vært på, og det gjøres en god del forskning på bruk av blant annet MMORPG spill, både kommersielle og spesialutviklede, innenfor lærings- og kommunikasjonssituasjoner. Innenfor ABM (Arkiv, bibliotek og museum) begynner folk også endelig å få opp øynene for at det ikke nytter å basere seg på teknologi fra midten av 90 tallet (animerte CD applikasjoner) når man skal lage "multimediapresentasjoner" av utstillinger og læringsmateriell. Så det skjer ting. Skal prøve å huske å grave frem noen referanser senere.
Mongster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Mongster, så ikke spørsmålet ditt før nå. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå i farten, men jeg skal forsøke å lete opp noen når jeg er tilbake på kontoret over helgen. Men jeg har sett en rekke spennende prosjekter i forbindelse med ulike konferanser jeg har vært på, og det gjøres en god del forskning på bruk av blant annet MMORPG spill, både kommersielle og spesialutviklede, innenfor lærings- og kommunikasjonssituasjoner. Innenfor ABM (Arkiv, bibliotek og museum) begynner folk også endelig å få opp øynene for at det ikke nytter å basere seg på teknologi fra midten av 90 tallet (animerte CD applikasjoner) når man skal lage "multimediapresentasjoner" av utstillinger og læringsmateriell. Så det skjer ting. Skal prøve å huske å grave frem noen referanser senere. 6042877[/snapback] Høres lovende ut Cetram! Har forøvrig funnet noe i grenselandet med det franske firmaet T-immersion. De ligger litt mellom spill og videokonferanse kan du si. Video her, flere her.
Aiven Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Høres lovende ut Cetram! Har forøvrig funnet noe i grenselandet med det franske firmaet T-immersion. De ligger litt mellom spill og videokonferanse kan du si. Video her, flere her. 6055499[/snapback] Det så jo helt utrolig heftig ut
Mongster Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Høres lovende ut Cetram! Har forøvrig funnet noe i grenselandet med det franske firmaet T-immersion. De ligger litt mellom spill og videokonferanse kan du si. Video her, flere her. 6055499[/snapback] Det så jo helt utrolig heftig ut 6056260[/snapback] Burde være et stort potensiale her hvertfall =) Tenk når rommet ditt blir verdenen spillet foregår i...litt mer heftig enn EyeToy
Aiven Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Burde være et stort potensiale her hvertfall =) Tenk når rommet ditt blir verdenen spillet foregår i...litt mer heftig enn EyeToy 6057081[/snapback] Helt star trek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå