Gå til innhold

Forelesning om dataspill ved NTNU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mongster, så ikke spørsmålet ditt før nå. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå i farten, men jeg skal forsøke å lete opp noen når jeg er tilbake på kontoret over helgen. Men jeg har sett en rekke spennende prosjekter i forbindelse med ulike konferanser jeg har vært på, og det gjøres en god del forskning på bruk av blant annet MMORPG spill, både kommersielle og spesialutviklede, innenfor lærings- og kommunikasjonssituasjoner.

Innenfor ABM (Arkiv, bibliotek og museum) begynner folk også endelig å få opp øynene for at det ikke nytter å basere seg på teknologi fra midten av 90 tallet (animerte CD applikasjoner) når man skal lage "multimediapresentasjoner" av utstillinger og læringsmateriell.

Så det skjer ting. Skal prøve å huske å grave frem noen referanser senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mongster, så ikke spørsmålet ditt før nå. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå i farten, men jeg skal forsøke å lete opp noen når jeg er tilbake på kontoret over helgen. Men jeg har sett en rekke spennende prosjekter i forbindelse med ulike konferanser jeg har vært på, og det gjøres en god del forskning på bruk av blant annet MMORPG spill, både kommersielle og spesialutviklede, innenfor lærings- og kommunikasjonssituasjoner.

Innenfor ABM (Arkiv, bibliotek og museum) begynner folk også endelig å få opp øynene for at det ikke nytter å basere seg på teknologi fra midten av 90 tallet (animerte CD applikasjoner) når man skal lage "multimediapresentasjoner" av utstillinger og læringsmateriell.

Så det skjer ting. Skal prøve å huske å grave frem noen referanser senere.

6042877[/snapback]

Høres lovende ut Cetram!

Har forøvrig funnet noe i grenselandet med det franske firmaet T-immersion. De ligger litt mellom spill og videokonferanse kan du si. Video her, flere her.

Skrevet
Høres lovende ut Cetram!

Har forøvrig funnet noe i grenselandet med det franske firmaet T-immersion. De ligger litt mellom spill og videokonferanse kan du si. Video her, flere her.

6055499[/snapback]

Det så jo helt utrolig heftig ut :dribble:

Skrevet
Høres lovende ut Cetram!

6055499[/snapback]

Det så jo helt utrolig heftig ut :dribble:

6056260[/snapback]

Burde være et stort potensiale her hvertfall =) Tenk når rommet ditt blir verdenen spillet foregår i...litt mer heftig enn EyeToy ;)

Skrevet
Burde være et stort potensiale her hvertfall =) Tenk når rommet ditt blir verdenen spillet foregår i...litt mer heftig enn EyeToy  ;)

6057081[/snapback]

Helt star trek :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...