Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en min fryser


Anbefalte innlegg

-----------

System Information

-----------

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp.050928-1517)

Language: English (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: MICRO-STAR INC.

System Model: MS-6728

BIOS: Version 1.00

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz (2 CPUs)

Memory: 1024MB RAM

Page File: 361MB used, 2100MB available

Windows Dir: E:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

 

------------

DxDiag Notes

------------

DirectX Files Tab: No problems found.

Display Tab 1: No problems found. DirectDraw test results: All tests were successful. Direct3D 7 test results: All tests were successful. Direct3D 8 test results: All tests were successful. Direct3D 9 test results: All tests were successful.

Sound Tab 1: DirectSound test results: All tests were successful.

Sound Tab 2: DirectSound test results: All tests were successful.

Music Tab: DirectMusic test results: All tests were successful.

Input Tab: No problems found.

Network Tab: No problems found. DirectPlay test results: The tests were cancelled before completing.

 

------------------------

 

Jeg har kjøpt og satt sammen PCen selv, noe jeg har gjort i alle år. Feilsøkt på egenhånd og kommet meg forbi stort sett alle problemer. Men jeg har kommet til en vegg jeg ikke greier å knuse på egenhånd.

 

PCen min har begynt å kræsje rimelig ofte. Jeg har oppdaget 2 forskjellige typer. Den ene pleier å forekomme 5-10 minutter etter at jeg kommer in i Win, men de kan forekomme når som helst. Det som skjer her er at hele greia fryser. USB ser ut til å dø helt. Ikke noe strøm til tastatur eller mus. Lyd blir borte. Helt dødt.

 

Den andre forekommer kun i spill. Samme greia, PCen fryser. Men USB er fremdeles på, nytter ikke å trykke på noe men jeg har strøm, display og bakgrunnslys er på. (Logitech G15) Lyden får hakk i plata.

 

Jeg har oppdatert drivere, undersøkt strømforsyningen, byttet kjøling på prosessor, alt jeg kan få gjort uten å ha en annen pc å teste på.

 

Håper dere kan hjelpe meg med å finne ut hva som er i veien. Gi meg gjerne tips på programmer som kan kjøre tester på diverse komponenter i pcen. Har tenkt på en Ramtester som Memtest e.l. Problemet mitt da er at jeg har verken brenner eller floppydisk. Er det noen jeg kan bruke uten å måtte boote den?

 

Jeg legger ved hele DxDiag hvis noen vil se nærmere på det også.

DxDiag.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører F-secure Internet Security 2006, gjort full sjekk og maskinen er ren som om den var nyformatert. Den er forsåvidt det også, formaterte og reinstallerte alt nylig.

 

Fundert litt på om det kan være PSU-en ja. Utenom det essensielle kjører jeg 2 harddisker, 1 DVD rom og grafikkortet mitt (Geforce 6800GT). Samt Thermaltake kabinettet med alle tilhørende vifter. 400 Watts strømforsyning.

Endret av Stark raven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...