dabear Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Heisann, jeg ønsker å hente ut alle numeriske verdier fra et objekt som kan være alt fra string til int og float. til dette egner phpfunksjonen intval seg ypperlig, finnes tilsvarende i python? mener jeg fikk ei feilmelding om jeg bruke int() på annet enn floats og integere.. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Heisann, jeg ønsker å hente ut alle numeriske verdier fra et objekt som kan være alt fra string til int og float. til dette egner phpfunksjonen intval seg ypperlig, finnes tilsvarende i python? mener jeg fikk ei feilmelding om jeg bruke int() på annet enn floats og integere.. 5969017[/snapback] tja, n = int("51") funker bra, men jeg tror du må lage en generell funksjon/klasse selv hvis du skal ha noe som er som "fleksibelt" som intval(). Python er sterkt typet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Heisann, jeg ønsker å hente ut alle numeriske verdier fra et objekt som kan være alt fra string til int og float. til dette egner phpfunksjonen intval seg ypperlig, finnes tilsvarende i python? mener jeg fikk ei feilmelding om jeg bruke int() på annet enn floats og integere.. 5969017[/snapback] da spør du i beste fall upresist, en integer er ikke det samme som en numerisk verdi. funksjonen gjør dessuten ikke det du ber om, med mindre du vil ha 0 for alle strenger, noe du ikke klart nok spesifiserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå