Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 516i i bridge mode /modem funksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gikk nylig over til Nextgentel og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å få Speedtouch 516i ruteren til å fungere som et rent modem. Jeg får til å bruke nat, men det holder dessverre ikke. Derfor er jeg ute etter å bruke min egen ruter (draytek vigor 2900g), og Speedtouch 516i som et rent modem. Er det noen som har en oppskrift på hvordan dette gjøres på 516i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det skal fungere ved at du lar være å aktivere eller ved å logge på Speedotuch for deretter å fjerne user/pass .

Dermed vil din egen router stå for autentiseringen for PPPoE og du vil dermed ha ett modem .

Skrevet

Jeg har prøvd å restarte ruteren, men det virker som den aktiverer seg selv.

Jeg finner ikke ut hvordan jeg sletter den brukeren "admin" som er der med en gang. Kan du beskrive hvordan du gjør dette?

Skrevet (endret)

ehh du skal ikke slette brukeren "admin" , du skal bare la være å aktivere eller kjøre Wizarden som aktiverer men direkte gå dit User / Pass står å fjerne disse oppføringer .

Jeg venter på screenshot fra oppsettet hvor i dette tilfelle PPPoE tilkoblingen er "blank" og står å prøver "koble til" men som sagt så er da modemet allerede oppe mot sentralen .

ED : Siden denne brukeren har tilgang til 2 kontoer så har jeg maskert vekk hans data da routeren i dette tilfelle kjører en ekstern IP og han egen router har sin eksterne ip .

post-9294-1145726761_thumb.jpg

post-9294-1145726773_thumb.jpg

Endret av Konge
Skrevet (endret)

Ok, så man skal fjerne brukernavnet og passordet i ruteren. Jeg klarer ikke å finne noen plasser man gjør dette i web grensesnittet. Betyr dette at man må gjøre det i telnet?

Men jeg er forresten rimelig sikker på at min ruter aktiverer seg selv, for jeg kjører ikke den aktiverings wizarden etter at jeg rebooter. Og det er fortsatt samme problemene.

Endret av software
Skrevet
Hei.

Gikk nylig over til Nextgentel og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å få Speedtouch 516i ruteren til å fungere som et rent modem. Jeg får til å bruke nat, men det holder dessverre ikke. Derfor er jeg ute etter å bruke min egen ruter (draytek vigor 2900g), og Speedtouch 516i som et rent modem. Er det noen som har en oppskrift på hvordan dette gjøres på 516i?

5967800[/snapback]

Jeg fikk ADSL hos NGT i Januar i fjor og hadde mye strev med å prøve å få til bridge på 510i.

Konklusjonen den gang var at det er ingen problem å få satt opp Speedtouch i bridge, men at NTG ikke støtter dette. (ett eller annet teknisk PPPoe.... bla. bla. bla. som jeg ikke husker nå).

Jeg måtte slå av ruting, DHCP osv. i min 3Com ruter og flytte disse funksjonene over til Speedtouch. Fungerte helt utmerket for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...