Gå til innhold

TES: Skjulte skatter i Oblivion


Anbefalte innlegg

Eg tenge at folk her på forumet kunne trenge en tråd der vi diskuterte skjulte skatter i oblivion. Quests som ligger gjemt der du minst venter å finne dem.

 

Eg har bare funnet 1 quest hittil:

 

Questet finnes i huset du kan kjøpe i skingrad (Rosethorn hall eller hva det nå hette).

På soverommet (helt oppe) hadde eg tenkt å se om eg kunne hoppe opp på lysekronen, men eg fant ikke en plass å hoppe fra. Da hoppet eg like gjerne opp på "huset" til trappeoppgangen. Der lå et pent lite støvete brev og ventet på meg.

 

Brevet var ganske langt men hovedinnholdet var en gåte (Du måtte løse gåten fo å finne skatten :D ).

 

"Two bodies i have, tough both have joined one.

the more i stand still, the quicker i run."

 

Det lød noe slikt som det.

 

Skatten

ligger rett under taket i kjellern mellom 2 bjelker som støtter taket

 

 

PS eg kommer til å oppdatere posten med screenshot!

 

Post i vei med andre skulte skatter

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er en annen skatt:

sov ombord i båten the bloated float i waterfront district

 

båten blir kapret av pirater og du redde mannskapet

prøv og husk det de sier før du dreper dem

 

 

fjern = når du skriver [=SPOILER=] det du ikke vil avsløre til de som ikke vil høre[=/=SPOILER=]

Endret av Campin carl
Lenke til kommentar
Håper dere kan si hva skatten bestod av  :w00t:

5968051[/snapback]

 

 

2 diamanter og en ring som ga: +5sneak +5marksman +athletics og ett par til (husker ikke) verdi: ca 4200 pluss et timeglass

 

 

Edit: Vet ikke om dette er en skatt men, i ett oppdrag hvor du skal følge en ned i imperial sewers (tror det har med mainquest å gjøre) i en kiste ett sted ligger Ring of nighteye, veldig kjekk å ha. Skal se om jeg finner ut hva oppdraget het...

Endret av stekri88
Lenke til kommentar

fant et quest på et inn utafor imperial city et sted, gjorde det og fikk 5 biter spesiellt brød

 

 

 

innet nærmest der du finner umbra equipmentet tror jeg, en sånn kattedame som hadde blitt frastjålet noe saker.

 

man løper ut i skævven og finner et troll ellerno sånt, som man dreper og finner noe greier på :)

 

 

Lenke til kommentar

Takk for alle bidrag!

 

Fortsett og post med så mange detaljer som muligt! I morgen blir det ny skattejakt.

 

Her er et vanligt quest da, men det har en utrolig morsom jakt syntes eg :D

 

Gå gjennom "the forlorn watchman"(du finner den i en vestlig by ved sjøen.. mer husker eg ikke). Veldig artig skattejakt der!

 

Det questet er så enkelt at det ikke krever noen hjelp

Lenke til kommentar

Jeg fikk et quest av en fisker øst for imperial city, etter at man har gått over brua.

 

Edit:

Spoiler..

Får ikke til det med spoilertekst....

 

Edit:

 

Oppdraget er å drepe fisk. Man får en waterbreathingring, som er kjekk å ha, i belønning

 

Endret av cbs77
Lenke til kommentar

her er en annen skatt:

sov ombord i båten the bloated float i waterfront district

 

båten blir kapret av pirater og du redde mannskapet

prøv og husk det de sier før du dreper dem

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Er der virkelig en skatt her? Fikk bare penger når jeg hadde gjort missionet. Funket ikke å si så mye til tyvene da de gjennomskuet meg ganske lett.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er ett quest eller noe men fant faktisk en død person langt oppi ett eller anna fjell når æ hoppa rundt me magen min.

han hadde ett brev men fikk ikke noe quest added eller updatet men det er jo rart da;)

5970477[/snapback]

Har funnet han jeg og :)

I brevet advarer datteren fyren om å ikke klatre i fjellet, siden han ikke kan gå opp en trapp uten å ramle ned.

Lenke til kommentar
hey jalla'n, kan du oppdatere med screenshot som du sA? jeg finner nemligi kke den "skatten" i skingrad huset...har funnet lappen, men finenr ikke den greia

 

EDIT: fant den;)

5977839[/snapback]

 

Gå ned i kjelleren så ser du på en av støttebjelkene mellom den som står 90 grader og den ene som står 45 grader ligger det et timeglass...

Lenke til kommentar
kosmo: det er nesten en skatt,siden du ikke har funnet det så virker det som at du aldri looter folk

 

hvis du regner med sverdet du får av den siste piraten

 

5975650[/snapback]

 

Vell, nå skal det sies at jeg bruker Umbra som sverd, så alt under ser jeg ikke på som noe skatt. ;):tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...