Gå til innhold

Hjelp! Får ikke opp batterilokk på SE W810i *Løst*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mottok i dag min nye SE W810i. Satte inn batteriet og lokket igjen, men hadde glemt å putte i SIM-kortet og måtte åpne igjen. Problemet er bare at det ikke vil åpnes. Jeg er sikker på at batteriet er satt i riktig, og at lokket sitter riktig på telefonen. Flere familiemedlemmer har prøvd seg, men ingen er kar om å rikke det. Har t.o.m. prøvd med gummihansker for bedre friksjon.

Noen som vet om tips eller triks for hvordan jeg kan få åpnet det?

Eivinde

Endret av Eivinde
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mottok i dag min nye SE W810i. Satte inn batteriet og lokket igjen, men hadde glemt å putte i SIM-kortet og måtte åpne igjen. Problemet er bare at det ikke vil åpnes. Jeg er sikker på at batteriet er satt i riktig, og at lokket sitter riktig på telefonen. Flere familiemedlemmer har prøvd seg, men ingen er kar om å rikke det. Har t.o.m. prøvd med gummihansker for bedre friksjon.

Noen som vet om tips eller triks for hvordan jeg kan få åpnet det?

Eivinde

5966983[/snapback]

Du tror det kanskje ikke, men prøv å kjøl ned lokket :) En isbit inne i en plastpose funker bra. (fikk tipset i en butikk)

Skrevet
Øh, hvorfor skal det virke med en isbit? Dvs når det er kjøt ned kontra vanlig? Hva gjør det da?

5967546[/snapback]

Ting trekker seg bittelitt sammen når det blir litt kaldere. Noen ganger er det nok. En kan prøve å varme det opp også, da vil det utvide seg litt.

Skrevet

Hm, rart problem. Du er sikker på at du ikke prøver å åpne dn på feil måte? Legg tommelen på Walkman-merket og skyv det nedover. Sitter og ser på innsiden nå og ser ikke hvordan den skal kunne sette seg så hardt fast ;) Hos meg er det iallefal veldig lett.

(Om min forklaring var dårlig så kan du lese en forklaring med bilder i brukerguiden ;) )

Mvh

Christian

Skrevet

Jeg har hatt samme problemet på min K750i, jeg er en relativt stor mann, men lokket virker som det sitter som bare faen, spesielt da telefonen var ny.

PS: Min mer spedbydge samboer åpnet det forresten lett som bare det da hun fikk prøve ;)

Skrevet

Takk for svar!

Er rimelig sikker på at jeg gjør det riktig. Har bladd igjennom brukerguiden og gjort som det står der. Som sagt gikk det lett første gangen, da jeg satte inn batteriet, men nå kan hverken jeg, min mor eller bror få det løs. :hrm:

Gledet meg skikkelig til å sette opp telefonen i dag, men slik ville det seg tydeligvis ikke. :(

Skrevet

Hm...

Som EverythingApes problem, så tror jeg fortsatt det er teknikken som ikke stemmer. Han sier at hans samboer fikk den opp så lett som bare det. Og jeg tror neppe at det var noe som så klikk inne i telefonen rett før det som gjorde det åpnbar.

Fant ut ved å prøve litt, at hvis du presser hard ned i telefonen når du trekker nedover så er det vanskelig å få den opp. Prøv å la all kraften gå til å dra lokket nedover ;)

Mvh

Christian

Skrevet (endret)

Jeg legger tommelen på merket og skyver så forsiktig jeg kan, uten å trykke for mye, men det hjelper liksom ikke..

Tror jeg har prøvd alle teknikker nå.

Kjøpte telefonen fra Tele2s webshop (Moobi) og videreførte mitt Tele2 45 abonnement. Ser ut som jeg må sende den tilbake.. :cry:

Dette ble mye styr.

Edit: Prøver å ringe SEs supporttelefon på mandag før jeg sender den tilbake.

Endret av Eivinde
Skrevet
Jeg legger tommelen på merket og skyver så forsiktig jeg kan, uten å trykke for mye, men det hjelper liksom ikke..

Tror jeg har prøvd alle teknikker nå.

Kjøpte telefonen fra Tele2s webshop (Moobi) og  videreførte mitt Tele2 45 abonnement. Ser ut som jeg må sende den tilbake..  :cry:

Dette ble mye styr.

Edit: Prøver å ringe SEs supporttelefon på mandag før jeg sender den tilbake.

5968609[/snapback]

Uff.. det må være forferdelig frustrerende..

Helt seriøst, selv om du har latt mange prøve, la ENDA flere prøve å få den opp!

Det er verdt et forsøk.

Skrevet

Endelig kom det av! :D :!:

I et siste desperat forsøk la jeg hele mobilen i frysere i 15 min. Og til slutt måtte den vike for gummihanskenes grep. :p

Fikk på plass SIM-kortet, men nå tør jeg ikke sette lokket på igjen. Hva skal jeg gjøre? Sette det på og bruke en halv dag neste gang det skal av oxo? Slipe ned mothaken litt (mister jeg garantien?)? :hmm:

Takk for hjelpen så langt! :thumbup:

Skrevet
Endelig kom det av!  :D  :!:

I et siste desperat forsøk la jeg hele mobilen i frysere i 15 min. Og til slutt måtte den vike for gummihanskenes grep. :p

Fikk på plass SIM-kortet, men nå tør jeg ikke sette lokket på igjen. Hva skal jeg gjøre? Sette det på og bruke en halv dag neste gang det skal av oxo? Slipe ned mothaken litt (mister jeg garantien?)? :hmm:

Takk for hjelpen så langt!  :thumbup:

5970124[/snapback]

Gratulere ;)

Jeg synes ikke du skal slipe ned selv. Sats på at dette var et engangs/startproblem. Hvis det viser seg at det er like vanskelig fremover så gå innom en butikk og få dem til å ta avgjørelsen på sliping ea.

(du kan få reparert telefonen på Elkjøp for eks. så lenge de selger modellen din, uansett om denne er kjøpt på nettet)

Lykke til da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...