Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR problem. Sannsynligvis virus i boot-sectoren


Anbefalte innlegg

Kom i skade for å bruke IE på en "ubeskyttet" maskin i dag, med det resultat at maskinen raskt var full i virus. :hrm: Rakk akuratt å se at det lå seg ett sånt rødt "you are infected" icon på taskbaren før windows låste seg.

 

Jeg startet maskinen på nytt og fikk opp "NTLDR MISSING, PRESS CTRL+ALT+DEL TO RESTART THE MACHINE". Prøvde å boote fra Win+XP cden, men fikk samme beskjed da og.

 

Noen som har opplevd noe tilsvarende og har en løsning på problemet. Noen mulighet for å redde dataene mine? :(

 

Specs:

MSI K7N2

Athlon 2400+

512 MB

60 GB

Radeon 9200 SE

Endret av idjut2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cd-en står som første boot alternativ i BIOS, men får opp denne meldingen når jeg prøver å boote fra cd:

 

CD-BOOT: Couldn't find ntldr...

Press Ctrl+Alt+Del to reboot...

 

Har prøvd en del andre boot-cder og, i tillegg til win-xp cden, uten suksess. Prøvde og "XP Quick Boot Diskette" fra bootdisk.com, den skal visstnok kopiere ntldr og en standard boot.ini til c:-partisjonen, men for min del står bare floppyen og jobber litt før skjermen blir svart.

 

Får imidlertid bootet med en Windows 98 bootdisk, men får selvsagt ikke tilgang til Windows-XP partisjonen med den. Men er det noe recovery-program på Win-XP cden som kan kjøres fra DOS?

 

xcomiii, jeg tror du har rett i at problemet ikke er virus-relatert. Tenkte instinktivt på den muligheten ettersom at problemet oppstod akkuratt samtidig med "you are infected" beskjeden osv. Men når jeg tenker meg om er det mulig at jeg i min iver etter å få lukket IE med Task Manageren idet virus-greiene kom opp, kan ha kommet i skade for å lukke ntldr eller en annen prosess. :blush:

Vil det i så fall kunne ha en sånn effekt?

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...