Gå til innhold

Enkeleste DKP systemet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det finnes mange ulike dkp-systemer. Alle or forskjellige og krever forskjellige systemer som passer sin guild best. Kanskje best at guilden blir enig om hva som er best for akkurat dere før du begynner å isntallere og jobbe masse med det. Vi har dkp som går på tid brukt under et dkp-raid, andre som går på drops og andre igjen som går på oppmøte og masse annet.

Jeg er ikke så dreven i dkp-programmer men hvis du er villig til å sette inn litt arbeid burde du klare det fint :D Sikkert noen som kan hjelpe deg her oxo.

 

Hvis du vil ha dkp som går på tid brukt i ett raid kan jo denne mod'en være god:

Scenraid: Denne er en ganske enkel en hvis du leser litt instrukser. Min gamle guild brukte denne. Jeg synes denne metoden er veldig uretferdig men noen liker den og bruker den.

 

Hvis du er mer for drops og bosskilss er denne kanskje den beste, iallefall den mest utbredte og beømte:

EqDkp: Denne var opprinnelig laget for EverQuest men den funker helt fett til wow og veldig mange guilder bruker denne. Den er litt mer komplisert enn overnevnte og krever mer manuelt arbeid men er veldig pålitelig. Min nåværende guild bruker denne og den er helt fantastisk :D

 

Hvis det er noe annet du tenker på kan du gå inn her og kanskje finne en mod som kune hjulpet deg. Du kan jo alltids søke på goodle eller spørre andre. Sikker på at det kommer opp mer i denne posten senere.

 

 

Også, en god mod for å "tracke" hvem looten går til burde du laste ned CTRaidTracker som viser hva som er loota og hvem som får det. I tillegg viser den hvem som har vært med i raiden og hvor lenge de har vært der.

 

 

Jeg ønsker deg og din guild lykek til i de isntancer som dere måtte prøve dere på :) Og forhåpentligvis gjør dere det med ett dkp-system som passer dere

Endret av Sebboblaster
Lenke til kommentar

Eqdkp ftw.

 

Du trenger også:

Ct_raidtracker(wow addon), og ct_raidctracker plugin til eqdkp

Itemstats 1.3

 

Alt dette finner du på www.eqdkp.com

Sjekk forumet der, står mye nytting info om installasjon osv.

 

Det du trenger er: webspace med php og mysql tilgang :)

 

Er du helt grønn, vet jeg det finnes sider på nettet som hoster eqdkp for deg, mot en liten slant penger, husker ikke adressen i hode, søk på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...