Gå til innhold

Hvilket realm? (3 ord i tittel)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Player vs. player = man kan drepe/bli drept mens man er utenfor instancer, men kan også raide :p

 

Player vs. envirement = man kan bare sloss mot andre spillere i duel og i battlegrounds...

man kan ikke drepe/bli drept utenfor battlegrounds, men kan heller ikke raide.. (boooring option!!)

 

skjekk server lista di, og velg en PvP server med "LOW" population..

best fordi man kan holde følge med alle andre på serveren, istedet for å være lvl -50 mens alle andre løper rundt med full-epic sets...

 

grinde er å drepe "computer"-fiender for å få penger, eller for å "grinde" etter et spes item som man trenger/ønsker.

instance er et eget sted som bare gruppen din kommer til, hvor det er fiender og bosser i.

mao. et sted man henter utstyr ;)

procc er f.eks når et våpen med et spes. angrep slår til.

f.eks 2% chance of gaining +50attack power.. eller no.. :)

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar
Jeg er ny, og lurer på hva forskjellen på et PvP realm og et PvE realm er. Og hvilket realm bør jeg starte i?:)

 

Også var det noen uttrykk som blir brukt her som jeg lurer på hva betyr:p

Hva er grinding, proc og instance?:p er litt noob:<

5959526[/snapback]

 

PvE realm = Player versus Environment. Det vil si at man ikke kan angripe eller angripe andre spillere, bare i battlegrounds og dueller. Her er det monstrene i spillet som står i fokus.

 

PvP = Player versus player, og er det samme som PvE, men man kan angripe andre spillere fra henholdsvis Horde/Alliance når man vil og man kan bli angrepet selv.

 

Grinding = drepe monstre i timesvis for å tjene gull/XP

Proc = Noen våpen har en ability, som f.eks 100 poison dmg osv. Dette er en proc.

Instance = Du samler en gruppe til et sted bare din gruppe kan være.

Lenke til kommentar
Jeg er ny, og lurer på hva forskjellen på et PvP realm og et PvE realm er. Og hvilket realm bør jeg starte i?:)

 

Også var det noen uttrykk som blir brukt her som jeg lurer på hva betyr:p

Hva er grinding, proc og instance?:p er litt noob:<

5959526[/snapback]

 

På et PvP realm, kan du drepe / bli drept, på de fleste steder utendørs, samt spille i PvE instances. I grupper, mot fiender.

 

Du kan i tillegg spille i battlegrounds, som blir mye som quake.

 

På et PvE realm, slipper du tanken på at motstanderne kan snike seg bakpå deg, drepe deg mens du kjemper mot fiender, og kan gå mot deg i grupper, som i og for seg er ganske bra.

Eneste er om du pluttselig får lyst til og gjøre litt "PvP", så er murligehtene små. Du kan gå i battlegrounds, men mest sannsynelig vil det være lange køer, ettersom de fleste er konsentrert på andre ting.

 

Oppsumert: PvP realms er mer "actionfylt", og du har litt andre ting og tenke på en og drepe fiender og gjøre oppdrag.

 

PvE realms er lettere og levle på, litt større murlighet for og finne en guild som gjør "endgame" ting, som 40 man instances og slikt.

 

Forskjellen på PvE og PvE realms kan forklares med at på et PvE realms, får du halvparten av hva du får på et PvP realm, ettersom du ikke kan velge og pluttselig gå PvP, siden det ikke er mange murligheter for det.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...