Gå til innhold

CPU som plutselig går på 100%


tommmy

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden (påskeferien) dette:

 

Vapochill Micro High End Kjøler, 92mm vifte, Socket 754/939/940

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte (ikke boxed)

 

Asus A8N5X, nForce4, Socket-939, GbLAN ATX, S-ATA, Raid, Lyd, PCI-Ex16

 

XFX GeForce 7600GS 256MB DDRII eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 500/900Mhz

 

NorthQ 4001EXT, Silent ATX 400W, 140mm Fan, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

Alt sitter i ett chieftech matrix midi kabinett, med en 80x80 papst vifte i front og en bak.

 

Dette var den første maskina jeg har satt sammen, den forrige satt komplett sammen.

Alt så ut til å funke helt til jeg fann ut at de ikke gikk og feste CPU kjøleren skikkeli, den blir litt tung når kabinettet står oppreist og da vil den løsne litt så den får ikke skikkeli kontakt me CPU'en.

 

Det andre som skjer er at alt virker fint i sann ca 15 min, før CPU'en finner ut at den har lyst til og kjøre for fullt og selvom jeg avslutter den prosessen som kjøres for fullt så finner den en ny og kjører på før jeg må starte alt på nytt. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men dette skjer hvertfall hver gang jeg starter ares eller azureus.

 

Har nyeste oppdateringer til hovedkort, skjermkort og flasha biosen.

 

 

Hadde vært greit og fått tips/hjelp med hva som kan være problemet :yes:

Endret av tommmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange P2P programmer hasher filene dine, altså indekserer de før de kan deles ut, og dette krever MYE cpu kraft.. Azureus er også kjent, hhv fra min side, for og bruke mye cpu kraft selv uten nedlastinger. Syns egnetlig det er et ræv* program :)

 

 

Men prøv uten Azureus.

 

mvh Sweet

Lenke til kommentar

takk for svar :) men litt av problemet er at etter jeg avslutter programmet så begynner et annet program og kjøre på 100%, foreksempel mozilla eller explorer (ikke internett explorer).

Når jeg sitter på bærbar, og bruker de samme programmene virker alt like fint. Hadde ikke noe problem med dette på min forrige pc heller.

Endret av tommmy
Lenke til kommentar

Ja skulle jo nesten tro det, men når jeg prøver og "skubbe"/ trykke litt på den kjenner jeg at den sitter litt løst, det skal vell ikke vær sånn? har tenkt og gi den en sjangs til, ved og ha på ny kjølepasta og sette den på en gang til siden jeg bare satt den rett på sist gang (det var på kjølepasta fra før).

Lenke til kommentar

Nei har ikke på C&Q. Prøvde litt, men når jeg slo det av måtte jeg starte maskina på nytt for at CPU'en skulle klokke seg opp igjen.

 

Det står i CPU-Z at den fortsatt er 1ghz men i systemegenskaper står det at den har klokket seg opp.

 

Jeg har seriøst ikke peiling på hva som er problemet. Jeg installerte jo XP på nytt etter jeg satt sammen maskina, så alt burde jo vell vær ordentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...