Gå til innhold

Funker Asrock 939SLI32-eSATA2 greit i SLI?


Dbsnike

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal sette sammen en pc og inmaten blir ca slik:

 

Asrock 939SLI32-eSATA2

Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego, Socket 939, BOX

ND-3550 DVD±RW, DVD±Rx16, Internal, Dual Layer DVD-R DLx6, 2MB, Black

EN7900GT/2DHT/256MB, GeForce 7900GT, 256MB GDDR3, Dual DVI, VIVO, HDTV,

Seagate Barracuda 200,0 GB - SATAII-300 - 7200/8MB

SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

Kingston Dual Channel 2x1024 MB PC3200 DDR400

 

Grunnen til at jeg valgte Asrock 939SLI32 - eSATA er fordi det fordi det hadde pcie x16 i SLI og fordi det var billig og får bra anmeldelser såvidt jeg har fått med meg. Men jeg er litt engstelig for om det vil oppstå kompabilitetsproblemer fordi det ikke er nvidiacertificert. Noen som kan berolige meg? Evt fortelle meg at jeg burde kjøpe et annet kort? Det trenger ikke være så frykteli overklokkingsvennlig.

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger å bekymre deg! Kortet er ikke SLi sertifisert! Så du kan få problemer med SLi, men ikke enkle grafikkort. Har da ikke hørt noe om slike problem.

 

TEST

 

Ellers så ser oppsettet ditt greit ut vil anbefale en Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA disk, rask og stille.

5958775[/snapback]

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vil ha muligheten til å oppgradere til sli seinere.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som blir å skje med nye driver versjoner, men:

 

"The ASRock 939SLI32-eSATA2 motherboard is based on the ULi M1697 and M1695 chipsets. ASRock has done a masterful job in utilizing these recently released chipsets to create a board that might make you think twice about spending any additional money for an NVIDIA nForce4 dual X16 SLI solution. In fact, this board fully supports NVIDIA SLI technology and it works seamlessly with the included ULi PowerExpress Engine Enabling driver although the board is not SLI certified by NVIDIA. Of course, now that NVIDIA has completed their acquisition of ULi, we have to wonder how many manufacturers will be able to provide a similar solution utilizing these chipsets or how long this driver will be available." kilde:anandtech

 

ULi er kjøpt opp av Nvidia så man vet aldri hva som skjer, men jeg skulle tro Asrock fortsetter support i kortets levetid. Noe som skulle sikre at det er mulig å kjøre SLi.

Ikke mange tester hvor SLi er brukt som jeg kan finne. Og ingen med 2 7900GT i SLi.

Personer med de råeste kortene i SLi spanderer ofte på seg et "skikkelig/dyrt" hovedkort.

 

Jeg mener det er et usikkerhetsmoment her så vil ikke anbefale noe, men det er vel ikke slik at verden blir å rase sammen om 6mnd når du evt finner ut at du ikke greier å kjøre SLi på et kort til 700 Kr skulle jeg tro.

Om du kjøper begge grafikkortene nå så er det bare å teste og om det ikke fungerer bare å returnere.

Det kan du også gjøre om 6mnd om SLi ikke fungerer. Da produktet ikke holder hva det lover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...