Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av


Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med PCen. Den har begynt å skru seg av helt uten videre. Her er fakta som kanskje kan gi en pekepinn på hvor problemet ligger:

 

 

-PCen oppførte seg ikke alltid slik. Den ble kjøpt ved juletider, og problemene begynte for ca 2 uker siden. Jeg har ikke skiftet ut komponenter i PCen.

 

-PCen har skrudd seg av 4 ganger siden problemet begynte. To ganger skjedde det under websurfing, en gang under spilling, og en gang under oppstart da jeg forsøkte å starte opp ca 5 minutter etter at den hadde skrudd seg av.

 

-PCen skrur seg alltid helt av. Det er ingen restart.

 

-PCen er ikke varm når dette skjer. Både CPU, GPU, chip og harddisker er kjølige.

 

-Jeg har testet RAMen i memtest, og får 0 errors etter tre-fire timer. Kjører også ECC.

 

-Både Internett og strømnettet er beskyttet med overspenningsvern. Jeg har forsøkt å koble strømledningen rett i vegguttaket men problemet har ikke forsvunnet av dette.

 

-Jeg hadde tidligere en USB minnekortleser koblet til hovedkortet. Denne kortsluttet to ganger, så jeg fjernet den. Den ble fjernet ca to uker før problemet begynte. Vet ikke om den kan ha skadet hovedkortet på noen måte.

 

 

Så, da håper jeg at noen innsiktsfulle personer kan hjelpe meg med å forstå hva dette kommer av. Specsene mine ser dere i signaturen.

Endret av ShAvAnO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg jo ikke en annen PSU liggende, så da blir jeg nok nødt til å kjøpe en ny. Skulle bare likt å være helt sikker på at det er den som er problemet først. Oppførte din PC seg på samme måten som min, dvs den skrudde seg av uavhengig av om den ble belastet eller ikke? Hvilken PSU hadde du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...