Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 hei. jeg har et lite problem med mopeden min (suzuki zr50). Når jeg skal prøve og starte en men "automatisk" (husker ikke helt hva den greia som kan trykker ned med foten heter. hva heter den igjen?) da får jeg ikke start på den. Jeg prøver og trille den i gang men da kommer bare turtellern(?) mellom 0 og 1. etter et par forsøk med og trille den i gang går det til slutt. Er det noen som kan forklare hva jeg kan gjøre for og få den til og starte "automatisk"? mvh anki takker for ALLE svar
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) Det heter kickstart. Prøv å rense forgasseren. Oppfører motoren seg bra når du først har fått start? hvis ikke, hvordan oppfører den seg på tomgang og når du gir gass? Sjekk også om du har god gnist på tennpluggen (skru den ut,og legg den inntil sylinderen med hetten på) Endret 20. april 2006 av Patz
BeFs Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Starte automatisk Er jo det som heter manuel start. Kick-start heter det (evt. kjik-start som gammeltfolk kaller det) Når du prøver å starte den "automatisk", får du motorlyd da? Eller kjennes den veldig slakk ut?
Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Det heter kickstart.Prøv å rense forgasseren. Oppfører motoren seg bra når du først har fått start? hvis ikke, hvordan oppfører den seg på tomgang og når du gir gass? Sjekk også om du har god gnist på tennpluggen (skru den ut,og legg den inntil sylinderen med hetten på) 5955575[/snapback] hva slags sylynder? ( er ikke så god på detta)
V-by Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 batteriet? er det tomt? Tenningspluggen, kanskje den er sota, se på den eventuell kjøp ny. Kondens i tanken.. kjøp deg kondensfjerner.
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) 14-tegn-14-tegn Endret 20. april 2006 av Patz
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) Du må ha tenningen på ja. EDIT: Se hvordan pluggen ser ut i forhold til disse: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm Endret 20. april 2006 av Patz
BeFs Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 For all del! Ikke hold i tennpluggen når du prøver å starte! Da kan du få deg en karamell
Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 skal jeg skru ut hele pluggen og legge den inntil sylyndern med hette på?
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Ja, men legg bare gjengene inntil sylinderen, ikke midten.
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) EDIT: Dobbeltpost Endret 20. april 2006 av Patz
Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 jeg skal teste det nå. men det er litt vanskelig og få ut tennpluggen.. det er trangt der.. noen som har noen gode tips til og få den ut ?
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) Det finnes spesialverktøy for det, også som kopper for skralle. Endret 20. april 2006 av Patz
Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 har fått ut pluggen nå og den ligner på den øverste på bilde. må jeg bytte da eller ??
Mr.Anki Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Ja, men legg bare gjengene inntil sylinderen, ikke midten. 5955683[/snapback] jeg så gnlist nå jeg prøvde det.
Patz Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) Du har enten for mye olje i motoren, eller for fet bensinblanding. Til nøds kan du rense pluggen i rødsprit, men kilden til problemet må utbedres hvis ikke vil det komme igjen. EDIT: Hvilket nummer står det på pluggen? Endret 20. april 2006 av Patz
BeFs Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Alle har vel stått midt i en bakke og pusset plugg Koselig det. Å pusse begge polene på pluggen med sandpapir / liten fil funker også, en stund..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå