Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hovedkort eller psu som fryser maskinen?


Anbefalte innlegg

heisann! :w00t:

 

noen husker meg sikkert som den fyren som har problemer med at maskinen fryser.. jeg har nå testet ut diverse deler i maskinen min.. har ett par ting som jeg gjerne sku hatt litt "hjelp" med..

 

okei, nummer #1:

maskinen min fryser av og til i spill, før gjorde den det under video og men har ikke gjort det siden jeg fikk nytt skjermkort av komplett, men som sagt fryser den fortsatt i spill. noen ganger har jeg så vidt startet å spille andre ganger kan jeg avslutte spillet når jeg er ferdig (fryser ikke) men som oftest fryser det enten tidlig eller sent. gradene er ikke noe problem.. har testet ett annet skjermkort (X1300) og det frøys da også, så vet det er noe annet.. det er her "problem #2" kommer inn..

 

#2:

når jeg er på min egen maskin nå er volten på 12v linja 11.78v eller 11.71v , jeg skrev en post om dette tidligere der jeg fikk beskjed om å teste med en "annen" måler.. jeg har nå prøvd PSU'n med ett annet skjermkort (X1300 som nevnt tidl.) og det var samme volt. men når jeg satt den inn i en kompiss sin datamaskin var den over 12v. han kjørte da med x1300 skjermkortet.. er det PSU'n eller hovedkort som er defekt? har sett 2 tester av mi PSU der de har hatt over 12.3v når maskinen ikke arbeider hardt...

 

Speccs min maskin:

 

CPU: Athlon 64 3400+

HK: Asus K8N4-E Deluxe

PSU: Hiper Type-R 580w

SK: ATI Radeon X1900XT

 

Speccs på min kompiss maskin:

 

CPU: Athlon 64 3700+

HK: Abit ?

PSU: Hiper HPU 350w

SK: ATI Radeon X1300

 

 

Si ifra om dere trenger mer informasjon av maskin speccs =)

 

Takk for all hjelp folkens :)

Endret av gaNt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...