Gå til innhold

Paypal: Hvordan bruker jeg det?


efikkan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vil gjerne vite hvordan det er å betale med Paypal? Må jeg først overføre penger til Paypal og så gjør Paypal resten, eller blir det trekt fra kontoen min? I hvilken valuta får mottaker pengen i?

 

Jeg takke for alle svar.

 

Moderatorer: Om denne diskusjonen passer bedre et annet sted, så flytt den gjerne.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg anbefale PayPal på det varmeste dersom du ofte handler fra steder PayPal kan brukes ( f.eks. Ebay).

 

Der er to måter å betale på.

1: Du kan overføre penger fra din konto til PayPal kontoen manuelt.

I konto-oversikten på PayPal går du til "Add Funds" - "Transfer Funds from bank account in Norway". Du får da et norsk kontonummer og en kode som du må legge i "Meldig til mottager". dette tar 3-4 dager. Du overfører norske kroner, deretter konverterer PayPal disse til USD/Euro for deg.

 

2: Du kan registrere et VISA/MASTERCARD og bruke dette som betalingsmetode. Når du betaler noe med PayPal vil da dette beløpet trekkes fra din PayPal konto ( beløpet på paypalkontoen kan gjerne være 0). Deretter trekker PayPal kortet ditt for det beløpet som trengs for at kontoen skal gå opp i balanse (0).

 

uavhengig om du bruker manuell transaksjon eller kredittkort vil du ved betaling av en gjenstand bli bedt om å oppgi paypal adresse og passord. Deretter ordner PayPal resten.

 

Har du flere spørsmål er det bare å komme med dem, da jeg har brukt PayPal i fem-seks år som betalingsmiddel på Ebay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...