ikkeno Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hei Jeg har et prosjekt på skolen i VB. Lager et program som man taster inn verdier og så tegner den grafen. Det jeg vil ha nå er at tallverdier som kommer fra en pls eller lignende gjennom comporten blir lagret i en tekstfil. Tror ikke dette skulle være så veldig vanskelig, men vanskelig for en som ikke helt va han holder på med
Gjakmarrja Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg vil anbefale en serial port til dette... MSDN Her kan du lese om selve serialport APIét, er ikke så vanskelig å oversette til VB kode. Eller Parallel porten. Endret 19. april 2006 av chills
roarg66 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Du er kanskje ferdig med prosjektet nå? Bruk av serieport: Legg til komponent: Microsoft comm contorl 6.0 Ser ut som en telefon 'Åpner com porten MSComm1.CommPort = 1 MSComm1.Settings = "9600,n,8,1" MSComm1.InputLen = 1 MSComm1.InputMode = comInputModeBinary MSComm1.PortOpen = True (Dim InnData As Integer) 'Leser 1 tegn fra porten if MSComm1.InBufferCount > 0 then InnData = AscB(MSComm1.Input) end if 'inndata er en integer som nå kan lagres i en fil Endret 9. mai 2006 av roarg66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå