Gå til innhold

Toshiba vs Asus


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny pc og per idag står valget nå mellom to.

- Toshiba Satellite Pro M70-275

- ASUS A6Ja 15.4"WXGA

 

link til Toshiba: http://nordic.computers.toshiba-europe.com...45&DISC_MODEL=0

link til Asus: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318534

 

Dersom det blir Toshiba sin må jeg ihvertfall kjøpe litt mer minne, men hvilke ville dere valgt og eventuelt hvorfor akkuratt den?

 

 

 

Håper noen kan svare

Endret av bjarteru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for hurtige svar!  Var den var mest sugen på... det eneste er harddisken som bare har 4200 rpm... men det gjør kanskje ikke noe, eller ville dere byttet den?

5949575[/snapback]

 

Har ikke hørt om noe ikke en 4200RPM harddisk takler for å si det sånn, jeg hadde ikke byttet den.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Takker for hurtige svar!  Var den var mest sugen på... det eneste er harddisken som bare har 4200 rpm... men det gjør kanskje ikke noe, eller ville dere byttet den?

5949575[/snapback]

Den er litt tregere enn en på 7200rpm. Men jeg vil anbefale at du prøver hvordan pcen er før du eventuellt bytter ut disken.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er mange som er frelst av ASUS her inne - men hva synes dere om byggkvaliteten? Har såvidt prøvd noen av ASUS`ene - men fikk endel flashback til HP`en min og alle de raritetene og knirkelydene den hadde.

 

Toshiba har jo laget laptoper siden tidenes morgen og er kjent for kvalitet. Holder ASUS år etter år slik som toshiba ofte gjør? Sitter og minrer litt på T3200 (ifra 1987 eller noe) det var fortsatt masse liv i den når den ble pansjonert etter over 10 års tjeneste.

 

Holder ASUS samme kvalitet som Thinkap og Toshiba har gjort i årevis eller legger de seg i en "egen klasse" imellom disse og alle billig maskinene som har kommet de siste årene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sett A7J i levende live og den var virkelig den laptop'en med mest kvalitetsfølelse jeg noen gang har vert borti (!). Stram og kontant i bøyeleddet, og aluminium i stedet for plastikk der håndleddene ligger og slapper av. Designet er helt vanvittig bra, "må oppleves".

 

Kan ikke uttale meg om A6J, men ut i fra de små bildene jeg har sett av maskinen så ser ikke den identisk ut med A7J. Noen som vet om denne er mer plastic-fantastic?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...