Gå til innhold

EDIT: Skjerm bestilt ;)


Bornslip

Anbefalte innlegg

EDIT Da var skjerm bestilt, det ble Samsung 20" Syncmaster 204B :D

 

Har lyst på en flatskjerm å ha ved siden av laptopen, hovedsakelig på grunn av at jeg jobber mye med grafikk og design, og trenger en større arbeidsflate. Hovedsaklig vil skjermen brukes i diverse Windows applikasjoner, men også muligens i framtiden til spilling, så jeg regner med at god responstid er en fordel? Jeg har ikke så god greie på skjermer i utgangspunktet, derfor spør jeg her, men noen av kravene mine er:

 

-19/20" (er det veldig stor forskjell egentlig)

-SXGA (1400x1080 (?) Oppløsning eller mer)

-Skarpt og klart bilde

 

Skjermen må seff ikke være altfor dyr, helst så billig som mulig, men jeg veit jo at jeg må betale litt hvis jeg skal ha kvalitet... Although, jeg vil ikke bruke mer enn maks 4k, men hold dere gjerne under 3k om dere kommer med forslag... :)

 

På forhånd takk :D

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på 19"/20", bortsett fra størrelse, er at det ikke finnes noen masseproduserte 19" skjermer med mer enn 1280x1024px oppløsning (Widescreen: 1440x900px).

 

Altså kommer ikke noen 19" seg innenfor dine krav. Ergo må du ha 20". Og om du ikke ønsker å bruke mer enn 4000 kr. så får du neppe noen super skjerm med 1600x1200.

 

Samsung har nylig lansert en rimelig 20" (203B). Denne har riktignok lavere oppløsning enn hva som er standard på 20" med går innenfor kravene dine iogmed at den har SXGA+ oppløsning (1400x1050px), som jeg tror du mente.

 

Tror denne skal være bra om du ikke trenger 1600x1200 i oppløsning, selvom jeg helt klart vil anbefale deg 1600x1200 på en 20" fremfor 1400x1050.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Forskjellen på 19"/20", bortsett fra størrelse, er at det ikke finnes noen masseproduserte 19" skjermer med mer enn 1280x1024px oppløsning (Widescreen: 1440x900px).

 

Altså kommer ikke noen 19" seg innenfor dine krav. Ergo må du ha 20". Og om du ikke ønsker å bruke mer enn 4000 kr. så får du neppe noen super skjerm med 1600x1200.

 

Samsung har nylig lansert en rimelig 20" (203B). Denne har riktignok lavere oppløsning enn hva som er standard på 20" med går innenfor kravene dine iogmed at den har SXGA+ oppløsning (1400x1050px), som jeg tror du mente.

 

Tror denne skal være bra om du ikke trenger 1600x1200 i oppløsning, selvom jeg helt klart vil anbefale deg 1600x1200 på en 20" fremfor 1400x1050.

5949738[/snapback]

 

Hmmm, mulig jeg har litt "feil" priskrav til kravene jeg kommer med, men noen som kan svare meg på hvilke kriterier som er viktige når jeg ser etter LCD skjerm? så kan jeg titte litt og komme med alternativer her og høre hva folket synes... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...