koda Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hvordan er det mest vanlig å organisere firmaets globale adressebok som ligger på Exchange-serveren: "Fornavn Etternavn" eller "Etternavn, Fornavn"? Noen store selskaper som har "Fornavn Etternavn"?
roac Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hvordan er det mest vanlig å organisere firmaets globale adressebok som ligger på Exchange-serveren: "Fornavn Etternavn" eller "Etternavn, Fornavn"?Noen store selskaper som har "Fornavn Etternavn"? 5947315[/snapback] Jeg kan ikke komme på en organisasjon som jeg vet bruker "etternavn, fornavn", men jeg vet om flere som gjør det motsatte, så jeg vil anta at det er mest vanlig med "fornavn etternavn". (Som også er standard hvis jeg ikke husker helt feil)
koda Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Jeg snakker altså ikke om e-post adressen, den er vel omtrent alltid fornavn.etternavn. Jeg snakker om adresseilsten. Jeg vet at bl.a. Telenor, Siemens, HP bruker "Etternavn, Fornavn", så det er ikke så veldig uvanlig... Telefonkatalogen er jo også organisert sånn.
roac Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg snakker altså ikke om e-post adressen, den er vel omtrent alltid fornavn.etternavn.Jeg snakker om adresseilsten. Jeg vet at bl.a. Telenor, Siemens, HP bruker "Etternavn, Fornavn", så det er ikke så veldig uvanlig... Telefonkatalogen er jo også organisert sånn. 5953202[/snapback] Jeg er fullstendig klar over hva du mener, men som sagt er det få av de kundene jeg har som bruker det. Alle selskapene som du trakk fram er store konsern, og de har selvfølgelig andre behov enn små og mellomstore bedrifter. Jeg mener likevel at brorparten av exchange-installasjonene bruker "Fornavn Etternavn". Dersom man ønsker display name formattert på en annen måte enn det som er standard må dette konfigurerers i Active Directory, og jeg kan ikke si at små og mellomstore bedrifter er opptatt av akkurat dette. Det er også verdt å merke seg at en endring av instillingene for display name kun vil være gjeldende for nye objekter som opprettes, så man må bruke script for å endre dette på allerede eksisterende brukere. Det er som regel bare kunder av en viss størrelse som er villige til å betale for evt å gjøre endringer på dette i etterkant. Med andre ord: Jeg sa ikke at en adresseliste på med navn på formen "Etternavn, Fornavn" ikke blir brukt, men at det ikke er mest vanlig. Det er nok snarere relativt sjeldent, og stort sett bare å finne i større organisasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå