Gå til innhold

Antistatisk emballasje for retur av hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri brytt meg om det. Har noen ganger sendt ting pakket i konforlutt, har ikke fått noe dårliger garanti av den grunn!

5945324[/snapback]

 

 

anbefaler IKKE dette, da mange butikker kan/eller rett og slett avslår returen da.

5945331[/snapback]

Aldri vært noe alternativ å sende inn uten noen form for beskyttelse

 

Far Komplett's sider om retur av produkter

 

"NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ VÆRE PAKKET I ANTISTATISK EMBALLASJE VED INNSENDING FOR AT GARANTIEN SKAL VÆRE GYLDIG!"

5945360[/snapback]

Akkurat

 

HK ligger i en antistatisk "plastmappe" når du kjøper det. Hvis du skulle ha den liggende kan du jo bruke den. Elller så kan du ringe til Komplett.no sin support-telefon og spør de om hva du kan pakke den inn i :thumbup:

5945362[/snapback]

Jeg sendte en mail og spurte hva jeg måtte pakke det inn i, og fikk "antistatisk emballasje" til svar. Så derfra kommer spørsmålet; hva går som antistatisk emballasje?

 

 

 

 

Takker for alle raske svar hittil

Lenke til kommentar
Jeg sendte en mail og spurte hva jeg måtte pakke det inn i, og fikk "antistatisk emballasje" til svar. Så derfra kommer spørsmålet; hva går som antistatisk emballasje?

 

 

 

 

Takker for alle raske svar hittil

5945382[/snapback]

Det er i hvertfall ikke vanlig bobleplast. Det er helt spesielle poser som er laget for formålet. De består vanligvis av en slag plast/metall-folie. Hvis du ikke har kan du vel be dem sende deg en. Ellers er det alltid lurt å ta vare på et par tre poser av forskjellige størrelser. Jeg antar at siden du skal sende tilbake hovdkortet i "løsvekt" så har du kjøpt det løst og ikke som en del av en PC, og da lå det vel i en pose (inne i esken) når du fikk det?

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Det er i hvertfall ikke vanlig bobleplast. Det er helt spesielle poser som er laget for formålet. De består vanligvis av en slag plast/metall-folie. Hvis du ikke har kan du vel be dem sende deg en. Ellers er det alltid lurt å ta vare på et par tre poser av forskjellige størrelser. Jeg antar at siden du skal sende tilbake hovdkortet i "løsvekt" så har du kjøpt det løst og ikke som en del av en PC, og da lå det vel i en pose (inne i esken).

5945522[/snapback]

Jeg har nok kasta posen som fulgte med hk'et, men har fått tilbud om å låne en antistatisk pose av en venn, så går nok for det.

Lenke til kommentar
komplett sender vel om du spør :)

5945566[/snapback]

Ratt gjør de vel det, men jeg er _litt_ gira på å få pcen min til å funke igjen siden den har vært vrak siden vinterferien, så jeg har som mål å få det unnagjort på kortest mulig tid ;) Å få tilsent en pose fra komplett er nok siste utvei.

Endret av mumitr0ll
Lenke til kommentar
Antistatisk emballasje er ikke ledende emballasje. Bobleplast er i svært stor grad ledende.

5946794[/snapback]

 

Motsatt. Antistatisk emballasje er litt ledende, slik at du får fordelt ladningen, istedetfor å bygge den opp til farlig høye nivåer. Bobleplast er en relativt god isolator, og vil derfor kunne bygge opp farlige spenninger (altså farlig for elektronikk -- selvsagt ikke for mennesker, da det er snakk om veldig lite strøm).

Lenke til kommentar

Ja, forsåvidt. Jeg som forklarte litt kort, men her er definisjonen på Antisatisk materiale for de som måtte lure:

 

"Materiale som ikke lader seg opp nevneverdig ved gnidning mot samme eller annet materiale eller ved separasjon fra samme eller et annet materiale. Disse materialene er kjent for å tape sine egenskaper over tid."

Lenke til kommentar
komplett sender vel om du spør :)

5945566[/snapback]

Ratt gjør de vel det, men jeg er _litt_ gira på å få pcen min til å funke igjen siden den har vært vrak siden vinterferien, så jeg har som mål å få det unnagjort på kortest mulig tid ;) Å få tilsent en pose fra komplett er nok siste utvei.

5945593[/snapback]

 

 

ok, du har ventet siden vinterferien med å tenke på å pakke inn komponentene da du skullle fikse det så raskt så mulig ? x] jaja..spør elkjøp osv.. de har vel..

Lenke til kommentar
komplett sender vel om du spør :)

5945566[/snapback]

Ratt gjør de vel det, men jeg er _litt_ gira på å få pcen min til å funke igjen siden den har vært vrak siden vinterferien, så jeg har som mål å få det unnagjort på kortest mulig tid ;) Å få tilsent en pose fra komplett er nok siste utvei.

5945593[/snapback]

 

 

ok, du har ventet siden vinterferien med å tenke på å pakke inn komponentene da du skullle fikse det så raskt så mulig ? x] jaja..spør elkjøp osv.. de har vel..

5948865[/snapback]

Faktisk ikke. Sendte inn psuen, som også var ødelagt, først. Fant først ut at hk'et var gått først etter at jeg hadde fått igjen psuen. I tillegg hadde jeg tentamens-rush i 2 uker før påske og jeg var ikke mye hjemme i påsken heller + en liten dasj TTT*

 

 

 

*Ting Tar Tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...