Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sextelefon-regning på 43000! Svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var en oslo-dame som ringte og opplyste meg om en rimelig stor regning på 43000 og lurte på når jeg skulle betale den (på mine foreldres hustelefon).

Er dette en slags svindel? Eller hva?

Rimelig sprøtt i hvertfall :p

Alle i denne familien har nok bedre ting å gjøre!

Endret av tørrfisk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på skjult nummer og en helligdag.

Ho spurte om noen kunne lånt telefonen osv, var rimelig nesevis.

Kan jeg spørre politiet om hvilket nummer det var fra?

Skrevet

Syns det er verdt å anmelde det, fordi det var såpass frekt og mystisk, og vil til bunns i det :p

Trodde først det var sånn automatisk sms-bestillings-tulletelefon, men det var et menneske som pratet. Vurderte også om det var noen venner som tullet, men kjenner ingen med sånn dialekt.

Skrevet (endret)

Var det alt? hun bare sa at du skyldte 43000 kr uten noe videre å bygge påstanden på? Har du fått noen faktura på beløpet?

edit: leif

Endret av Barbaren
Skrevet
Syns det er verdt å anmelde det, fordi det var såpass frekt og mystisk, og vil til bunns i det :p

Trodde først det var sånn automatisk sms-bestillings-tulletelefon, men det var et menneske som pratet. Vurderte også om det var noen venner som tullet, men kjenner ingen med sånn dialekt.

5939561[/snapback]

Hørt om lurofon?

Skrevet (endret)

Var ikke en full dame jeg snakket med.

Må jeg kontakte en lokal politisentral for å anmelde hendelsen?

Stoler ikke helt på at den lokale sentralen vet hvordan de finner ut et nummer :ermm:

Endret av tørrfisk
Skrevet

Ja, det kan du gjøre. Men sørg for å få med dato og iallefall ca. tidspunkt, evt. om du har en telefonlogg å vise til - Da er det mye lettere for de å evt. hente ut ett telefonnr.

Skrevet

Det kan så være, men har foreldre godt oppi 50-åra, som ikke syns det var så morsomt å få påskeselskapet avbrutt av dette :p

Og jeg syns det bare er en god lærepenge viss det er noen som tuller!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...