Gå til innhold

xeon eller opteron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg bare spytte inn noen kommentarer.

HLDS er dårlig portet over til *nix, ergo vil du uansett få best ytelse med

win32/64. Videre så kan jeg bare si at jeg testet ut 8*16 playere på en 2*2,4ghz xeon

og win2k3, loaden lå da på rundt 8-10% med ticrate 1000 og updaterate 101 på alle 8 servere.

Lenke til kommentar
p4 gir best ytelse på 1.6 server.

5936430[/snapback]

 

Har du noe mer konkret informasjon for hvorfor P4 er bedre enn, Xeon, Opteron eller A64?

5942890[/snapback]

 

Fordi hlds_l kun støtter bruk av en prosessor. Bortkastet å kjøpe noe svindyrt fordi det ser kult ut. :-) men ja, enig med xorc. om du absolutt skal ha noe: opteron.

Lenke til kommentar

HA!

 

HLDS støtter ikke threads, dvs at en prosess ikke kan nytte seg av flere (logiske) prosessorer. Derimot så er det jo ingen ting som stopper deg i å kjøre opp flere HLDS prosesser på samme maskin, og følgelig p4 med HTT, xeon med HTT eller dual core prosessorer brått komme in handy:)

Endret av Zerge
Lenke til kommentar
Så lenge du har nok minne og planen er å kjøre mest mulig på samme maskin, så er det ikke overkill:) Det mest geniale ville jo være 2*dual core m/HTT :)

5975900[/snapback]

 

Finn er rimelig oppsett med den hardwaren da? :-)

Vet du om det er mulig å velge hvilken prosessor hlds skal bruke om man har dual cpu?

Lenke til kommentar

Vel, her kommer jo ofte flere faktorer inn da. Du slipper å kjøpe ekstra kabinett, psu, disker, nettverkskort og drev, samtidig som du sparer plass:)

 

Jeg har aldri hørt om at du selv kan velge hvilken prosessor en hlds prosess skal kjøre på, det er det jo kernelen som tar seg av..

Lenke til kommentar

Skal være mulig å bestemme CPU som skal brukes for ulike prosesser. Sjekk ut FireDaemon, et utrolig digg program for Windows.

 

http://www.firedaemon.com/

 

FireDaemon is a systems utility for Microsoft Windows. FireDaemon allows you to run any application program or script as an interactive or non-interactive Windows service. Whether it's an existing native 32-bit or 64-bit application or a scripting/interpreted language (eg. Java, .NET, Perl, BAT/CMD, Python, Ruby, TCL/TK) FireDaemon can handle them all with ease.

Why Install An Application As A Service?

 

Running your application program executable under FireDaemon is easy and requires no modification to your existing program. Key benefits include:

 

    * Ability to start your application before you login and run continually across multiple user sessions (either interactively or non-interactively)

    * Restart your application in the event of failure or at scheduled predetermined intervals

    * Ability to modify your application’s priority and bind to specific processors or cores

    * Execute additional transient programs during the service lifecycle

    * Control, log and close popups that your application might display.

Lenke til kommentar

hadde jeg hatt planer om hjemme en dyr hjemmeserver hadde jeg kjøpt xeon server

 

men har selv kjørt linux med penturm 4 1.5ghz 700mb ram og 10mbit linje

trenger ikke særlig kraft om du bare skal kjøre cs eller vanlig dedikerte spill server...

 

vil si om du skal kjøre cs server blit det overkill med 2 dual core uansett...

vi har dette til en terminal server med mye trafikk giganettverk og 150 brukere....

 

du kan kjøpe en langt dårligere maskin og bli like fornøyd få mere for penga osv ;)

 

good luck

Lenke til kommentar

Det er klart, dib har et poeng. Det er ikke noe vits i å ta seg vann over hodet når det

gjelder dyr hw. Kjøp inn det du trenger for de tjeneste du skal kjøre. Poenget mitt med xeon var bare det at hvis du skal hoste CS servere i stor skala, så er det helt klart det beste:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...