Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ute etter en enkel hotspot løsning/router med innebygget betalingsfunksjon, slik at det blir minimalt med administrasjon.

 

 

Noen som har satt opp ett slikt system før? Setter pris på inspill til utstyr og løsning..

 

 

 

Øyvind.

5931422[/snapback]

 

 

Dette ?

 

http://www.wifi-billing.com/?gclid=CKGmiua...CFTtoMAod9kQ6Ag

 

 

_nifty_

5932287[/snapback]

 

 

se på M0n0wall som router.. mange som bruker denne til hotspots.. Har skikkelig captive portal løsning.. du må så finne en radius-basert betalings-løsning..

 

(www.m0n0.ch/wall)

Lenke til kommentar
Er ute etter en enkel hotspot løsning/router med innebygget betalingsfunksjon, slik at det blir minimalt med administrasjon.

 

 

Noen som har satt opp ett slikt system før? Setter pris på inspill til utstyr og løsning..

 

 

 

Øyvind.

5931422[/snapback]

 

 

Dette ?

 

http://www.wifi-billing.com/?gclid=CKGmiua...CFTtoMAod9kQ6Ag

 

 

_nifty_

5932287[/snapback]

 

 

se på M0n0wall som router.. mange som bruker denne til hotspots.. Har skikkelig captive portal løsning.. du må så finne en radius-basert betalings-løsning..

 

(www.m0n0.ch/wall)

5934908[/snapback]

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Zyxel har en sånn sak, med en liten printer til som skriver ut små lapper med koder som er gyldig i X antall minutter/timer som du velger selv. Ganske praktisk sårø du meg, siden det svært lite å konfigurere.

6295970[/snapback]

 

Zyxel ZyAIR G-4100. Bruker denne selv, kjempeenkel å administrere....

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg er på jakt etter en hotspot løsning og men den Zyxel boksen blir for liten for mitt scenario, det skal kjøres hotspot ut på opp i mot 300 accesspunkt. Dette skal kjøres som et gjestenett vlan, det blir brukt reint cisco utstyr hele veien.

Er det noen som har forslag? redundans er en stor fordel, evt cluster.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter en hotspot løsning og men den Zyxel boksen blir for liten for mitt scenario, det skal kjøres hotspot ut på opp i mot 300 accesspunkt. Dette skal kjøres som et gjestenett vlan, det blir brukt reint cisco utstyr hele veien.

Er det noen som har forslag? redundans er en stor fordel, evt cluster.

7289286[/snapback]

 

Hva har du av eksisterende maskinvare?

Lenke til kommentar
maskinvare er ingen bekymring. mangler vi noe så kan det kjøpes inn.

7301783[/snapback]

 

Du kan lage brukere på Cisco Wireless Lan Controller hvor du kan sette varighet på kontoene i minutter. Du kan vel alltids jukke sammen noe greier med openLDAP og FreeRadius også.

7306136[/snapback]

Jeg trenger en løsning som ligger helt utfor produksjonsnettet, det skal kun ha et bein i gjestenettet, det må ha mulighet til betalingsløsning med visa kort mm. Det er ikke et kontrollerbasert miljø jeg skal ha det til. det er det stort wlse basert miljø med "inteliggente AP'er". det skal brukes på opp til 300 AP'er

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
maskinvare er ingen bekymring. mangler vi noe så kan det kjøpes inn.

7301783[/snapback]

 

Du kan lage brukere på Cisco Wireless Lan Controller hvor du kan sette varighet på kontoene i minutter. Du kan vel alltids jukke sammen noe greier med openLDAP og FreeRadius også.

7306136[/snapback]

Jeg trenger en løsning som ligger helt utfor produksjonsnettet, det skal kun ha et bein i gjestenettet, det må ha mulighet til betalingsløsning med visa kort mm. Det er ikke et kontrollerbasert miljø jeg skal ha det til. det er det stort wlse basert miljø med "inteliggente AP'er". det skal brukes på opp til 300 AP'er

7313898[/snapback]

 

Har ingen bedre forslag enn å gi folk tilgang til nettet via aksesslister basert på mac-adresser. Kjør en cron-jobb hvert 5. minutt som rydder opp i aksesslister for å hive folk av nett når intervallet de betalte for gikk ut.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har satt opp en hotspot løsning med wrt54gl, slik denne er satt opp, så viser den først en validerings side, hvor man kan taste inn brukernavn / passord. Hvis man ikke har bruker / passord kan man trykke på ett visa symbol for så å bli ført videre til ebay hvor man kan betale med kort. Etterpå hvil man få utlevert bruker / pass.

 

Baserer seg på at man har en mysql database og radius server stående og gå. Pluss webserver selvfølgelig.

 

Nå husker jeg ikke navnet på denne pakken i farten, men mener og huske at det var noe slik som php-pre-paid elns. Det må nok påberegnes noe arbeid med denne pakken, da den ikke er _helt_ produksjonsklar utifra boksen.

 

EDIT: Glemte selvfølgelig å nevne at det vil komme ett pop-up vindu med informasjon om hvor mye tid man har igjen, i tillegg kan brukeren selv velge å logge ut for ikke å bruke opp tiden han / hun har kjøpt.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jag har satt upp dussintals sådana här lösningar med Nomadix + Hotspotmanager, (även använt Cisco BBSM / CCA).

Enda begränsningen med Nomadix är att den är beroende av att ha ett stort layer2 nät på 'baksidan'. Vilket givetvis kan bjuda på problem om du har 300 APs.

Kan gärna hjälpa till och sätta upp ett tilbud till er om du önskar, bara att skicka ett PM.

Endret av ior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...