Gå til innhold

Domene og webhotell. Hvordan velger jeg best?

Evas

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har fått lyst til å lage hjemmeside, men har ikke peiling. Ønsker å få meg et domene med etternavnet com. Har prøvd å finne info på nettet, men du verden for en jungel. Synes det er mange forskjellige priser på domener og mange typer betingelser. Vil gjerne spørre om flg.

Hvor er det best - og mest økonomisk på sikt - å kjøpe et com-domene?

Og hvor er det best - og mest økonomisk på sikt - å legge seg inn på et webhotell?

Vil på på et tidspunkt nok få meg en webbutikk, er det noe jeg må tenke på der?

Jeg beklager hvis denne tråd er helt feilplassert, eller spørsmålene er besvart annet sted (det er de sikkert :blush: ). Men takk likevel hvis du ihvertfall bare kunne henvise til en link. Jeg forventer ikke du skal skrive en lengere avhandling, selv om jeg selvfølgelig hadde fortrukket det. :whistle:

På forhånd tusen takk!

Endret av Evas
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Godaddy.com er greit og billig for domenet. Hvor det er best å ha webhotell er litt vanskelig å si, men gå for en host som har vært i markedet en stund, kundene er fornøyde (sjekk Web Hosting Talk etter erfaringer) og som ikke overselger serverne sine så mye (A Small Orange er et godt eksempel på pris/spesifikasjoner her). Siden du vurderer å starte en nettbutikk er det viktig at hosten har PHP og MySQL, men det er omtrent standard idag.
Skrevet

Hei.

Takk for deres - litt forskjellige :!: svar. Skal få linkene sjekket opp.

Ha fortsatt god kveld. :cool:

Skrevet (endret)
Hei.

Takk for deres - litt forskjellige :!: svar. Skal få linkene sjekket opp.

Ha fortsatt god kveld. :cool:

5931754[/snapback]

Hei

Bruker selv Sircon AS Og er meget godt fornøyd.

God kveld til deg også

Endret av comcom
Skrevet

For windows webhosting vil jeg anbefale Nettproffen AS. - http://www.nettproffen.no

Der har de veldig gode betingelser på domener, webhotell og epost.

Der kan du også få en komplett pakke med domene, webhotell og hjemmeside til under 100 lappen pr mnd.

Tilgjengelighet, service og hjelpsomhet er utrolig bra. Disse gutta strekker seg veldig langt for å tilfredstille brukerne. :thumbup:

Skrevet

Hei btnikola.

Takk for flott svar. Nå har jeg noen ting å jobbe med. Er glad for å ha fått noen norske webhoteller da det er det jeg helst vil.

Synes imidlertid det er meget forvirrende å finne ut hva som er billigst og best på sikt. :ohmy: Men det går vel an bare å registrere/kjøpe et domene i første omgang og da kjøpe webhotel senere? Domene kan jeg vel kjøpe overalt - eller bare det billigste??

Skrevet

Hei Mr.Elendig

Wow, dette var jo råbillig!! Men hva koster det pr år å ha domenet? Årsavgift? Det finner jeg ikke noen steder. Hva kan du (dere) anbefale av plass for en nybegynner og som bare har behov for en mail-adresse? :hmm:

Skrevet

SÅ ER DET GJORT! :dribble:

Har bestilt domene og hotell på https://www.b-one.net/. 400 kr for domene, årsavgift på domene, oprettelse og hotelleie (10 kr pr måned). Det er ikke å kimse av for en nybegynner. Igjen takk for alle deres innlegg! :love:

Skrevet (endret)

Får håpe du blir fornøyd da, det ble nemlig ikke jeg med dem og byttet etter et år.

Btw, webhotellinfo.no linker jo bare til webhoteller via annonselinker, så de er til bare for å tjene penger, ikke gi objektive anmeldelser. B-One var øverst hos dem, så det er sikkert der de tjener mest.

Endret av eisa01
Skrevet
Får håpe du blir fornøyd da, det ble nemlig ikke jeg med dem og byttet etter et år.

Btw, webhotellinfo.no linker jo bare til webhoteller via annonselinker, så de er til bare for å tjene penger, ikke gi objektive anmeldelser. B-One var øverst hos dem, så det er sikkert der de tjener mest.

5935334[/snapback]

Hei.

Som totalt ny og uerfaren på "markedet" blir jeg sikkert det. Har lest mange positive meldinger om B-one utenom den før omtalte. Jeg har ikke behov for noen fancy greier, så da går det. :) Og så går det jo an å bytte hotell en eller annen gang hvis...

Skrevet

Jada, bare husk på at du må si ifra 3 måneder på forskudd for å si opp. Og du får kanskje litt problemer med å flytte domenet hvis du ikke får dem til å sette deg som admin-c på det.

Skrevet

admin-c er den administrative kontakten for .com domener (er usikker på om det kalles dette også for andre domene typer). Dersom den er satt til din leverandør, og ikke deg, kan du få problemer om du måtte ønske å flytte senere dersom leverandøren ikke ønsker å la deg gå uten kamp :D

rogy - Nesten samtlige hoster i Norge har nå slike tilleggsskripter (noen av de store som ikke har det) så det skiller ikke akkurat http://www.domenenavnet.no ut fra resten.

Skrevet (endret)

www.dcvhost.no Meget bra ;)

Alle pakker inneholder følgende tjenester:

* Ett gratis domenenavn. (f.eks dittdomene.no)

* Ubegrenset antall subdomener (f.eks tjenester.dittdomene.no)

* Ubegrenset antall MySQL-databaser

* Ubegrenset antall e-postkontoer og videresendere - SMTP, POP3 og IMAP

* Spam- og virusfilter for alle e-postadresser

* Apache 2.0 - PHP5 - CGI - Perl

* Linux SSH-tilgang

Se på sida for mer info.

Edit: Stygge stygge leif :realmad:

Endret av BigJackW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...