Equerm Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hei, jeg har nettopp kjøpt en S-ATA disk en Maxtor DiamondMax10. Problemet er at min PC ikke finner harddisken, jeg har et A-bit AT7-MAX2 hovedkort, med KT-400 chipsett. Jeg har 2 S-ATA uttak på hovedkortet, når jeg kobler i S-ATA 1 så finner ikke PCen min haddisken i det hele tatt og når jeg kobler i S-ATA 2 så finner PCen ikke noen av harddiskene mine. Harddisken fungerte i en annen PC med samme kabler som jeg prøvde å bruke. Er det noen som kan forstå hva som kan forårsake dette? Veldig frustrerende å ikke kunne laste ned mer på TG nå!
halnes1 Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 (endret) Du har installert sata driver til hovedkortet ditt? http://www.abit-usa.com/products/mb/produc...ories=1&model=1 til høyre er drivere og div. Endret 15. april 2006 av halnes1
Equerm Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Har de installert ja, nå fungerer den plutselg. Aner ikke hva som gjorde dette og kommer sannsynligvis ikke til å finne det ut heller. Men takk for svar
Equerm Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Det var nok ånden som går som stakk inn om 5924602[/snapback] Sannsynligvis
Dator Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 (endret) Sliter med litt av det samme Er det en sata150 eller 300 disk? Hvis det er en sata300 disk kan du få problemer på en sata150 kontroller, som du tydeligvis har. Ellers finner jeg at mange av denne typen problemer løses ved en bios oppdatering. Endret 15. april 2006 av Dator
Equerm Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 er en sata 300 disk jeg har. Jeg hadde forresten nyeste bios oppdateringen menst jeg prøvde
Dator Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Siden det er en SATA300 disk og ditt hovedkort bare har en 150 kontroller, må man, ikke alltid, sette en jumper på disken for og begrense den til Mbytes/sek. De symtomene som du beskriver har jeg både opplevd og blitt fortalt kan oppstå uten denne begrensingen på disken. Videre har jeg også erfart at drivere kan ha mye å si for SATA kontrollere, de nyeste er ikke alltid de beste! Vel, får håpe disken din har bestemt seg for å samarbeide, men jeg ville ikke tatt gift på det.
Equerm Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Siden det er en SATA300 disk og ditt hovedkort bare har en 150 kontroller, må man, ikke alltid, sette en jumper på disken for og begrense den til Mbytes/sek. De symtomene som du beskriver har jeg både opplevd og blitt fortalt kan oppstå uten denne begrensingen på disken. Videre har jeg også erfart at drivere kan ha mye å si for SATA kontrollere, de nyeste er ikke alltid de beste! Vel, får håpe disken din har bestemt seg for å samarbeide, men jeg ville ikke tatt gift på det. 5927397[/snapback] Ja etter å ha fyllt den til randen med filmer fra TG nå så satser vi på at den samarbeider en stund fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå