Gå til innhold

PCn min lager lyder, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd.

Jeg satt her en varm halvveis vårdag og spilte wow da plutselig pcn min begynte å pipe. Selve pipingen kommer fra kabinettet og jeg er for å være helt ærlig livredd at noe skal gå tapt. Lever med ett åpent kabinett da alle delene ikke er plass til (En ekstra harddisk her, en ekstra harddisk der...) Alt er selvbygd og har virket problemfritt i snart ett og et halvt år tror jeg det blir. Jeg syns GFX-kortet mitt begynner bli litt varmt av og til, et X800 XT PE m påmontert x800 vifte. Jeg har sjekket temp og den skal visstnok kunne klare å presses opp i dobbel temperatur uten problemer.

Jeg er uten svar, med noen spørsmål som dere ser :)

Hjelp! På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg er redd.

Jeg satt her en varm halvveis vårdag og spilte wow da plutselig pcn min begynte å pipe. Selve pipingen kommer fra kabinettet og jeg er for å være helt ærlig livredd at noe skal gå tapt. Lever med ett åpent kabinett da alle delene ikke er plass til (En ekstra harddisk her, en ekstra harddisk der...) Alt er selvbygd og har virket problemfritt i snart ett og et halvt år tror jeg det blir. Jeg syns GFX-kortet mitt begynner bli litt varmt av og til, et X800 XT PE m påmontert x800 vifte. Jeg har sjekket temp og den skal visstnok kunne klare å presses opp i dobbel temperatur uten problemer.

Jeg er uten svar, med noen spørsmål som dere ser :)

Hjelp! På forhånd takk

5922397[/snapback]

jeg har akkuratt det samme, men jeg tror egentlig ikke det er noe med skjermkortet mitt. har en el gammal cpu (AMD athlon XP 2100+) og et el gammalt hovedkort (Asus A7V8X) og nA for tiden fAr jeg ikke spillt noe, pcen min bare henger seg og det kommer skummle lyder fra pcen.

men har bestillt nytt hovedkort, processor og skjermkort ettersom skjermkortet mitt ikke er sA gammelt (Radeon X800) sA passer ikke det i PCI-Express (er VGA) og VGa begynnner mildt sagt og bli borte fra markedet

men ikke mistenk skjermkortet ditt :)

men pcen din skal funke som den skal, helt til den henger seg igjen.

Endret av Jo Vegard
Skrevet

Hei og takk for svar :)

Nå har det seg slik at PCn henger seg ikke, den bare piper... En irriterende høylytt piping som ganske sikkert er laget til for at den skal si ifra om noe. Kan poste alt av specs til pcn:

X800 XT PE m/ påmontert x800 vifte

1x1024 Ram

2x512 Ram

A64 3200+ Kjølt ned av mist sound of silence vannkjøling dual rad

3xIDE 250GB HDD

2xSATA 250 GB HDD

HK: K8Neo Platinium

Som sagt har ikke hatt noen problemer annet enn en bluescreen som den sier at er noe med drivere å gjøre. Pipingen er IKKE hele tiden, bare når den har stått på en dag eller to og det er litt varmt i været. Med en gang jeg feks alt+tabber spillet og åpner vinduet, går pipingen bort. Hjelp :(

Skrevet

Høyst sannsynlig er det en temperatur-/spennings-/viftehastighetsalarm. Sjekk i BIOS om det er noen alarminnstillinger der. Hvis ikke, kan det også være et program (Motherboard Monitor e.l.) som gjør det.

Skrevet
Høyst sannsynlig er det en temperatur-/spennings-/viftehastighetsalarm. Sjekk i BIOS om det er noen alarminnstillinger der. Hvis ikke, kan det også være et program (Motherboard Monitor e.l.) som gjør det.

5924667[/snapback]

Skal sjekke bios samt temperaturer der, raporterer tilbake :)

Skrevet

Fant ut hva det var. X800 viften hadde gått tett med støv, svært så lite kreativt av dem som laget viften å la støv komme til :p Skal skrive en brukeranmeldelse på komplett for å plage dem litt :) Takk for all hjelp uansett :)

Skrevet
Fant ut hva det var. X800 viften hadde gått tett med støv, svært så lite kreativt av dem som laget viften å la støv komme til :p Skal skrive en brukeranmeldelse på komplett for å plage dem litt :) Takk for all hjelp uansett :)

5926359[/snapback]

Maskinvareprodusentene er nok ikke magikere. Om støvet først kommer inn i maskinen (som vel er ditt ansvar) kan du ikke unngå at viften blir støvete.

Ellers var det jo fint at du fant ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...