Gå til innhold

Digital lyd ut? Audigy2 zs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal ha coax utgang. Men du må ha en creative overgang. Det er en 3.5 mm plugg (mono, ikke stereo) til RCA, koster ca 60,- hvis du finner den.

 

Har selv testet, og syntes de analoge utgangene på mitt Audigy 2 kort hadde bedre lyd enn den digitale utgangen. Men smak og behag.

5920463[/snapback]

 

 

Hva slags type overgang benytter du dersom du benytter den analoge utgangen. Spdif til RCA?

 

Mvh.

Dave

Lenke til kommentar

Heisann! Dersom du bruker digital ut trenger du bare sette den i porten lengst til høyre og sette på digital out i volum control. Du kan bruke samme kabel som du bruker analogt, men ta da venstre phonokontakt (hvit el.sort) i digital input på forsterker. Den høyre overfører ikke signal.

 

Videre må du skru av at lydkortet skal dekode dolby digital etc dersom du skal bruke PC til å spille av DVD og filmer med flerkanalslyd,

 

Merk deg at du ikke får flerkanalslyd digitalt når du spiller.

 

Noe mer du lurer på?

Lenke til kommentar

post-83942-1145042351_thumb.jpg

Heisann! Dersom du bruker digital ut trenger du bare sette den i porten lengst til høyre og sette på digital out i volum control. Du kan bruke samme kabel som du bruker analogt, men ta da venstre phonokontakt (hvit el.sort) i digital input på forsterker. Den høyre overfører ikke signal.

 

Videre må du skru av at lydkortet skal dekode dolby digital etc dersom du skal bruke PC til å spille av DVD og filmer med flerkanalslyd,

 

Merk deg at du ikke får flerkanalslyd digitalt når du spiller.

 

Noe mer du lurer på?

5920828[/snapback]

 

Takker :)

 

Hvor kan jeg kjøpe en slik overgang?

 

Er det denne jeg behøver?

 

http://www.elfa.se/se/index0.html

 

Audioadapter kabel-phono –

telepropp

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke til å den vanlige kabelen for analoge på den digitale. Det ble ikke noe lyd. Det funket først når jeg bruke den adapteren.

 

Analoge kabler, det kommer ann på hva du skal kople de til. Normale PC-anlegg brukes 3.5 mm --> 3.5 mmplugg (stereo hann/hann). 3 slike for 5.1 system

 

Hvis du skal kople til andre anlegg så er det 3.5 mm -->2xRCA(stereo - Hann/2xHann), for så å bruke RCA kabler videre.

 

EDIT: linker

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det mulig å få optisk eller koaxial utgang fra dette kortet?

 

Mvh.

Dave

5920381[/snapback]

 

Akkurat ZS versjonen har jeg ikke noen erfaring med, men har kjøpt en digital IO-modul til mitt Audigy 2 kort som fungerer utmerket. Den finner du her Creative webshop. Da får man både optisk og coax.

 

Men sjekk om denne er kompatibel med ditt kort...

5921864[/snapback]

 

Takker for hjelpen så langt ;)

 

Skal sjekke om den digitale IO-modulen er kompatibel.

 

Det jeg vil oppnå er å kunne spille av musikk fra pc`n og få best mulig lyd, overført til Receiveren.

 

Videre håper jeg å kunne spille av videofiler med flerkanalslyd.

 

Mener å ha lest at man kan få støy i lyden dersom man forbinder pc og forsterker, (coaxial eller RCA) og at det derfor er best å benytte optisk overføring dersom det er mulig.

 

Noen som har erfaring med dette?

 

På forhånd takk!

 

David

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...