iBook Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Siden jeg har mista mobilen min ser jeg meg nødt til å kjøpe en ny. Og hvorfor ikke kjøpe en ordentlig når jeg først skal kjøpe en Skal ha SE pga kombatibilitet med macen min. Andre krav er: -kamera på minst 2mpx -mp3-spiller -stor nok lagringsplass-(usikker på hvor mye man trenger for både å ha noen mp3-filer og ta noen bilder?) -radio -og for ikke å glemme: den må kunne bruke som vanlig telefon, dvs snakke i og sende sms. Lurer litt på forskj mellom SE w800i og SE k750i? Lagringsplassen er vel såpass mye bedre på førstnevnte, at jeg bør vel investere i denne når jeg først skal kjøpe meg en telefon? Så noen spørsmål om w800i: -kan man overføre mp3-filene via itunes? -kan man slette mp3-filene på mobilen, eller må man koble telefonen til datan for å få til dette? -er 512 mb for lite plass, hvis man skal ha noen musikkfiler og tar noen bilder i løpet av en dag? Bør man kjøpe en ekstra minnebrikke, og koster dette mye? -hvor bra er mp3-spilleren på mobilen? jeg tenker på å bruke den når jeg trener, siden min 3 år gamle ipod ikke virker når den blir ristet på. Vil mobilen tåle litt rytelser? Den vil vel tåle rystelser bedre siden den er minnebrikkebasert og ikke har HD slik som ipoden? -hva er deres erfaring når det gjelder batterikapasitet? (vil gjerne høre fra noen som har hatt denne telefonen, siden man jo ikke alltid kan stole på det produsenten oppgir..). Er det realistisk å høre på mp3-spilleren i en time eller to i strekk? -hvor bra er egentlig mp3-spilleren? Kan den erstatte en ipod, feks i en slik situasjon som når man er ute og trener? -er det mulig å sende bildene man tar med telefonen direkte til en mappe på serverområdet mitt (feks ftp?)? -hvordan er brukervennligheten til denne telefonen ellers? Takker for svar, folkens. Har ikke all verden greie på mobiler siden jeg ikke har kjøpt meg ny ppå over 3 år, så dere kan sikkert hjelpe meg i denne situasjonen
iBook Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Ingen kunnskapsrike her som kan hjelpe en kvinne i nød når hun skal velge seg mobiltelefon?
B4stian Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Har ikke brukt den mot mac før så det med itunes vet jeg ikke noe om, men kan svare på noe av det andre. 512mb holder i massevis for meg... jeg har vel 40-50 sanger på den nå og en god del bilder og har 45mb igjen. Siden mobilen bruker flash-minne tåler den endel mer enn en harddiskbasert spiller med tanke på jogging og sånt. Batterikapasiteten er veldig god! Kjempemange timer med musikk... har ikke telt dem, men vil tro 9 timer hvis den ikke står i flight-mode. Jeg bruker ikke noe annet enn denne nå, den har erstattet min mp3-spiller og lyden er veldig god ja. Brukervennligheten er som de fleste andre SE-telefoner, veldig enkelt i bruk.
kvakkster Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 30 timer med musikk i flight modus og 15 timer når telefonen er slått på
raysv Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Den støtter ikke itunes filene etter det jeg har hørt, men dette er jo bare å konvertere til mp3
ThePatriot Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 (endret) Synes selv du bør kjøpe et litt større minnekort, f.eks 1 GB.. Selg 512 GB-kortet, og kjøp et på 1 GB.. Det blir bare noen hundre kroner ekstra for dobbelt minne.. Smart å gjøre det før du begynner å overføre noe, da det er litt tungvindt å "kopiere" det over til det nye kortet.. EDIT: Lurer litt på forskj mellom SE w800i og SE k750i? Lagringsplassen er vel såpass mye bedre på førstnevnte, at jeg bør vel investere i denne når jeg først skal kjøpe meg en telefon? Den eneste forskjellen på k750i og w800i er designet (selvfølgelig) og at w800i har mulighet for det såkalte Flight-Mode.. Det gjør det mulig for deg å bruke mp3-spilleren på steder der det er forbudt å bruke telefon.. I pakken til w800i følger det med et 512 mb minnekort, det gjør det ikke i k750i'en.. Men k750i er ca. 500 kroner billigere enn w800i, ca. prisen på et 512 mb minnekort.. Har vært i samme problem som deg før.. De kostet AKKURAT like mye (w800i contra k750i + 512 mb minnekort).. Jeg kjøpte w800i, siden denne er nyere, og litt mer utviklet.. Samtidig likte deg designet bedre enn på k750i.. Trodde ikke jeg vill bruke Flight-Moden, men det har jeg gjord vesentlig mye egentlig.. sparer batteri på det også! Men husk å oppdatere til nyeste software, butikkene er ikke serlig gode på dette området.. Lykke til med mobil-valg! Endret 22. april 2006 av ThePatriot
Xvani Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 w800i er IKKE nyere og mer utviklet, det er samme software (med flight mode forskjellen) og samme hardware. Forskjellen er designet, minnekortet og handsfree'en. På w800i kan du bytte ut hodetelefonene du vil bruke, det kan du ikke på k750i, om ikke du modder den da.. (Noe jeg selv har gjort, og jeg har ALDRI loddet noe i mitt liv før, det var ikke veldig vanskelig.) Konklusjon: skal du ha 1GB minnekort kjøper du 750, holder det med 0.5GB og medfølgende headsett kjøper du 800i... Personlig liker jeg designet på 750i bedre, men ville nok kjøpt 800i om jeg skulle hatt telefon i dag.
Republic3D Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 w800i er IKKE nyere og mer utviklet, det er samme software (med flight mode forskjellen) og samme hardware. Forskjellen er designet, minnekortet og handsfree'en. På w800i kan du bytte ut hodetelefonene du vil bruke, det kan du ikke på k750i, om ikke du modder den da.. (Noe jeg selv har gjort, og jeg har ALDRI loddet noe i mitt liv før, det var ikke veldig vanskelig.) Konklusjon: skal du ha 1GB minnekort kjøper du 750, holder det med 0.5GB og medfølgende headsett kjøper du 800i... Personlig liker jeg designet på 750i bedre, men ville nok kjøpt 800i om jeg skulle hatt telefon i dag. 5966523[/snapback] Du kan godt sette i hvilket som helst hodesett i K750i også... headsettet som følger med W800 og W550 får du nemlig kjøpt løst, og der er det med en adapter til minijackplugg. K750i og W800 er nemlig samme telefon, begge kan ta opp til 2 gb memorystick duo kort. Du kan flashe K750i og få samme software som w800. Eller omvendt om du vil.
Xvani Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 litt dumt å kjøpe k750i, for så å kjøpe seg HP-70 (eller hva headsettet til w800i heter) + 512MB minnekort... Blir fort dyrt da... Jeg har aldri sagt at telefonene er særlig forskjellige, ei heller at det ikke kan flashes til hverandre.
fossegrenda Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Så noen spørsmål om w800i: -kan man overføre mp3-filene via itunes? Svar: Ja, du kan enten bruke iTunesSEenabler. Jeg bruker dette programmet mellom powerbook og w900i. -kan man slette mp3-filene på mobilen, eller må man koble telefonen til datan for å få til dette? Svar: du kan fint slette mp3filene på mobilen. det finnes dog et par filer som er beskyttet mot dette, men det er snakk om ringetoner. -er 512 mb for lite plass, hvis man skal ha noen musikkfiler og tar noen bilder i løpet av en dag? Bør man kjøpe en ekstra minnebrikke, og koster dette mye? Svar: Jeg ser at 2GB minnekort koster 500 kr på qxl. Kurrant pris siden jeg betalte 500 for 1 GB for en stund tilbake. Bruker du ebay kan det hende du får det billigere, eller om du skal til Asia til sommeren. Jeg har 1Gb og til å spille av musikk, ta bilder, ta filmer så fungerer dette godt. Fordelen jeg har er at internminnet er på nesten 500 mb. Men rundt 1 GB bør være ok, men siden 2 GB kortet er så billig, ville jeg heller solgt 512 og kjøpt et større. -hvor bra er mp3-spilleren på mobilen? jeg tenker på å bruke den når jeg trener, siden min 3 år gamle ipod ikke virker når den blir ristet på. Vil mobilen tåle litt rytelser? Den vil vel tåle rystelser bedre siden den er minnebrikkebasert og ikke har HD slik som ipoden? Svar: jeg hadde samme problemer med min iPod som du beskriver, derfor bruker jeg w900i som kamera og mp3spiller. Det er gjort tester på hvor bra lyden er, og jeg vil påstå at den er tett oppunder kvaliteten på iPod. Med det headsettet du får med er det bedre lyd, siden de hvite ørefonene holder en lav kvalitet. Det viktigste er at W900i tåler en del ristelser hvilket iPod ikke gjør (harddiskbasert) som jeg setter stor pris på når jeg løper, sykler og lignende. -hva er deres erfaring når det gjelder batterikapasitet? (vil gjerne høre fra noen som har hatt denne telefonen, siden man jo ikke alltid kan stole på det produsenten oppgir..). Er det realistisk å høre på mp3-spilleren i en time eller to i strekk? Svar: Jeg hører på musikk hver dag i minst 30 minutter, og bruker den ellers til å ringe med, sende sms. Jeg lader batteriet mitt ca 3-4 dag. -hvor bra er egentlig mp3-spilleren? Kan den erstatte en ipod, feks i en slik situasjon som når man er ute og trener? Svar: Ja, den kan fint erstatte iPod når du trener. Problemet jeg møter er at f. eks når jeg jogger så flapper ledningen vel mye. Jeg har ikke funnet en god måte å løse dette på ennå. Det andre problemet er at det medfølgende headsettet ofte faller ut av ørene. Løsningen for meg er å bruke Shure ec-2 når jeg trener. -er det mulig å sende bildene man tar med telefonen direkte til en mappe på serverområdet mitt (feks ftp?)? Svar: Har ikke prøvd men jeg ville anta at det finnes en javaklient til dette formålet. Ellers kan du jo bare laste det over på iBooken og så ftpe dem til hjemmeområdet når du kommer hjem. -hvordan er brukervennligheten til denne telefonen ellers? Svar: jeg har hatt en del mobiler i det siste (qtek 8310, nokia n90, n70) og jeg har ennå ikke solgt w900i. det er den mest komplette og brukervennlige mobilen jeg har hatt på en god stund. Ser at W800i koster 2000,- helt ny gjennom tele2. Dette vil jeg si er en meget bra deal! Lykke til 5919180[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå