Gå til innhold

Skal selge, aner ikke pris...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har tenkt å selge pc'en jeg har i stuen fordi jeg skal oppgradere "hovedmaskinen", og vil bruke dens CPU/RAM/skjermkort i ny stue-pc.

Regner med det er lettere å selge "stuemaskinen" slik den står i stedet for i deler, så får jeg heller legge ut for nytt kabinett og harddisk(er). Har et SB Live! lydkort, tv-kort og DVD-ROM i den, som jeg beholder selv.

Maskinen er da slik:

Pentium 4 2,4GHz Prescott S478 m/Cooler Master kjøler (går fint og støysvakt @2,8)

2x512 MB TwinMOS PC3200

EPoX SiS661FX m-ATX

Maxtor 40GB IDE + Samsung 80GB IDE (begge 7200rpm)

Sapphire Radeon X700 128MB AGP

Sony CD-RW 52x/32x/52x

In-Win V564 m-ATX kabinett m/300W PSU

Noen idé om hva jeg kan få for den? :hmm:

Endret av cosmo03X
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har tenkt å selge pc'en jeg har i stuen fordi jeg skal oppgradere "hovedmaskinen", og vil bruke dens CPU/RAM/skjermkort i ny stue-pc.

Regner med det er lettere å selge "stuemaskinen" slik den står i stedet for i deler, så får jeg heller legge ut for nytt kabinett og harddisk(er). Har et SB Live! lydkort, tv-kort og DVD-ROM i den, som jeg beholder selv.

Maskinen er da slik:

Pentium 4 2,4GHz Prescott S478 m/Cooler Master kjøler (går fint og støysvakt @2,8)

2x512 MB TwinMOS PC3200

EPoX SiS661FX m-ATX

Maxtor 40GB IDE + Samsung 80GB IDE (begge 7200rpm)

Sapphire Radeon X700 128MB AGP

Sony CD-RW 52x/32x/52x

In-Win V564 m-ATX kabinett m/300W PSU

Noen idé om hva jeg kan få for den?  :hmm:

5916544[/snapback]

Spørs hvor gammel den er, pluss hvor mye du betalte for den?

Skrevet

5916697[/snapback]

Hvor mye folk betalte for maskiner har ingenting å si på bruktpris, pris på varene nå er det som gjelder å regne seg ut fra.

Regner med ca 2000kr for det oppsettet.

Skrevet (endret)

5916697[/snapback]

Delene er jo ikke kjøpt samtidig, nyeste på maskinen er ene RAM-brikken (ca 360 kr) og skjermkortet (ca 900 kr).

Enig med nahojdat; hva det har kostet nytt er uvesentlig (ønsker ikke tenke på det).

Uansett bedre å selge til underpris enn å stue bort saker som aldri blir brukt igjen, noe som jeg har god erfaring med (noen interessert i en K6-2 400, liksom?).

Edit: kabinettet er strøkent og koster ca 600 kr. I tillegg til skjermkort og RAM, blir det veldig trist å selge greien for cirka kostpris av disse delene..

Endret av cosmo03X
Skrevet

Jeg solgte ett noenlunde likt oppsett til svigers for ca 2 mnd sider, jeg syntes 3K var en grei pris. (jeg slengte på en printer og en skjerm da)

Så ok pris vil i mine øyne være 2-3K

Skrevet

Hm, får prøve meg med ca 2500 kr da, tenker jeg.

Sokkel og brikkesett er jo totalt utgått på dato, så det er vel om å gjøre å kvitte seg med saken mens den er verdt noe i det hele tatt. Ellers ender prosessor og skjermkort i esken i kjelleren sammen med bl.a. K6-2'en for evig oppbevaring (sliter med å kaste gamle ting). Den store tabben er jo at skjermkortet er AGP, og derfor uinteressant å ta med videre i ny maskin, selv om kortet er helt OK. Akk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...