Gå til innhold

Ubuntu: Failed to start the X server


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat lagt inn Ubuntu 5.10 på en ganske ny pc. Jeg valgte AMD64-utgaven.

 

Problemet er at når jeg skal logge meg inn får jeg opp "Failed to start the X server....". Jeg har prøvd rekonfiguréring av xServer, men ikke fått det til.

 

Har noen av dere ei god løsning på problemet?

 

Jeg takker for alle svar.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Det lønner seg ikke å bruke AMD64 utgaven. Masse pakker som ikke fungerer på den. men uansett, jeg fikk også det problemet etter å ha installert nvidia driveren, da hjalp det å endre /etc/X11/xorg.conf. istedenfor nvidia skrev jeg nv...

Lenke til kommentar
Det lønner seg ikke å bruke AMD64 utgaven. Masse pakker som ikke fungerer på den. men uansett, jeg fikk også det problemet etter å ha installert nvidia driveren, da hjalp det å endre /etc/X11/xorg.conf. istedenfor nvidia skrev jeg nv...

5920960[/snapback]

Det er et GeForce-skjermkort i pcen ja. Jeg hadde en anelse om at det kunne ha noe med grafikkdriveren. Jeg valgte nv i konfigurasjonen, som også var standard. Men hvordan legger jeg inn nye drivere?
Lenke til kommentar

det står som regel et par meldinger som viser årsaker til at en ting i sin helhet feilet; greit å få med

 

edit:

det kan også hende du ser mer av det som skjer om du starter X fra konsollet .. altså etter du har logget inn (i tekstmodus) skriver du startx

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

Hvilken PC har du

Er den velldig ny?

Det kan være at du har ein for gammel kommersiel nvidia driver i ubuntu systemet ditt

 

Eg sjølv bruker Dapper , og anbefaler deg å prøve den vis pcen din er velldig ny:)

 

Den er fortsatt Alpha , men dener mere stabil ein windows;), og den inneholder ein raskere kjernel og gnome software, og nyere driverer:)

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...