Gå til innhold

Ubuntu: hvordan legge inn på partisjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal legge inn Ubunut på en pc med Windows på. Alle FAT-partisjoene skal beholdes. Partisjon nummer 3 er primary og av typen EXT2. Hvordan får jeg lagt inn Ubuntu på denne uten å røre resten av partisjonene?

 

Jeg har funnet partisjonen, men jeg vet ikke hvordan jeg kan få gå videre i innstallasjonen og legge inn Ubuntu på denne.

 

Jeg takker for alle svar!

 

God påske!

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Du må velge at du skal redigere partisjonstabellen manuelt, og så velger du partisjonen du skal ha ubuntu på (trykk enter når den er merket). Så ser du der det står bootable eller oppstartbar eller noe sånt, hvis det står no der, så trykk enter en gang, så står det ja... Der det står noe slikt som /media/hda3 eller noe sånt, trykk enter og velg / (root file system)

 

Så er det vel bare å velge "Ferdig med denne partisjonen" og trykke enter... Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Du må velge at du skal redigere partisjonstabellen manuelt, og så velger du partisjonen du skal ha ubuntu på (trykk enter når den er merket). Så ser du der det står bootable eller oppstartbar eller noe sånt, hvis det står no der, så trykk enter en gang, så står det ja... Der det står noe slikt som /media/hda3 eller noe sånt, trykk enter og velg / (root file system)

 

Så er det vel bare å velge "Ferdig med denne partisjonen" og trykke enter... Eller noe sånt.

5913460[/snapback]

Det var det der som ble gjort, men det kom spørsmål om "swap...". Så nå skal jeg opprette en Linux-swap.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...