Gå til innhold

Hjelp pc-en booter ikke

kerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp med oppstart av en ny pc! Har skrudd sammen et hovedkort AOpen AX4B-533, Intel Pentium prossesor på 2,4GHZ. Jeg får komme inn i Bios, men den vil ikke boote på hverken diskett eller cd (i dvd-romen). Er det noen som har forslag til løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se om det i bios settings står at du kan boote fra dvd/diskett. Kanskje det står som default at du skal boote fra HD. I så tilfelle gjør så om slik at du kan boote fra dvd/diskett. Eller du kan prøve å resette bios via jumpere å se om det hjelper.

Skrevet

Merker du at den forsøker å boote fra diskett/cd-rom, eller stopper det før du kommer så langt?

(Det jeg prøver å spørre om er om det lyser og kommer funky lyd :smile: )

Finner den cd-rom /diskett i bios'en?

Skrevet

Ja det lyser i dioden på diskettstasjonen under oppstert og den gir fra seg en lyd som høres helt normal ut. Dvd- romen starter og dioden lyser, men detskjer ingenting.

Skrevet

Hmmm, nei da vet jeg ikke... Du kan laste ned bootdisker fra bootdisk.com ... kanskje disketten din og cd'en er ødelagt ( Selv om det hadde vært et fantastisk sammentreff). Ellers vet jeg ikke og overlater ordet til noen andre. Lover å komme sterkt tilbake om jeg kommer på noe mer :smile:

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-29 18:23, skrev kerte:

Ja det lyser i dioden på diskettstasjonen under oppstert og den gir fra seg en lyd som høres helt normal ut. Dvd- romen starter og dioden lyser, men detskjer ingenting.

Etter at pc-en har lest data fra bios kan det nesten virke som om den låser seg, den reagerer ikke på ctrl-alt-del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...