Gå til innhold

TES: Kan jeg få bra grafikk? (Morrowind)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

på Eldersrcolls.com står det:

RECOMMENDED:

800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor

256 MB RAM

NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.

Klarer da mitt gamle GeForce4 MX 440se klare morrowind på bestegrafikk?

Jeg vet at gf4 mx serien har gf2 brikker :thumbdown:

Edit: Og en ting til... har lenge lånt morrowind til xbox av en venn av meg, men nå har han solgt det :nei: og da lurte jeg på om det er mulig og bruke xbox saven på pc versonen på en eller annen måte? (Er level 60 osv.)

Endret av shadow of darknes
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min gammle PC som hadde nesten samme grafikkkort som din hadde jeg på full grafikk, såvidt jeg husker. Om du i hele tatt får saven innpå dataen er det vel ikke noe problem å prøve? :)

Skrevet
Om du i hele tatt får saven innpå dataen er det vel ikke noe problem å prøve? :)

Jojo det skal vel funke, men det er jo anledes styring etc. på xbox så tror dere det vil funke og loade saven??

Skrevet
Er det den skjermkortet du har nå? - http://www.komplett.no/k/search.asp?q=GeForce+4+MX+

NOPE Jeg har dette vurder og bruke fx5600 256mb, men vurder også og selge det og bruke mitt gamle gf4 mx440se

5901338[/snapback]

Den har 64 mb ram - og det suger. Jeg tror ikke at du får til å kjøre spillet på full grafikk med dette skjermkortet. 65mb er alt for lite. Du kan spille kabal med den. :thumbup: hehe

Mens med fx5600 256mb det burde gå.

Skrevet

Om det så hadde vært 128mb isteden har det ikke noe og si siden det er så gamelt at det hadde ikke utnytta de ekstra 64mb ram noe særlig...

Har kjørt Battlefield 1942 med det og det kjører doom3 sånn passelig!!

Skrevet
Om det så hadde vært 128mb isteden har det ikke noe og si siden det er så gamelt at det hadde ikke utnytta de ekstra 64mb ram noe særlig...

Har kjørt Battlefield 1942 med det og det kjører doom3 sånn passelig!!

5901426[/snapback]

Seriøst? Hadde selv 1,8Ghz Amd, 512 ram, Radeon 9600 256mb...

Og Doom 3 klikka som faen... Da måtte jeg bruke pappa sin maskin for å spille den...

Skrevet

Har selv fått det til og funke og jeg er ikke den eneste...

Se her her...

Og her er det en som fikk det til og funke med et gamelt voodoo 3 kort!!

Ser ikke noe sørlig fint ut men det er imponerene...

Ikke like mørkt og skumelt vel og mærke...

Men on topic nå :cool:

Skrevet (endret)

Altså, det har ingenting med at kortet ikke klarer å utnytte den ekstra mengden ram, men at enkelte billigkort med mye ram har en tregere ramtype (ns) og dermed ikke har den samme ytelsen som de dyrere utgavene..

Edit: Måtte bare :p

Endret av M@R7!N
Skrevet
Men kan jeg få et ja/nei svar om mitt gamle gf4 mx440se 64mb klarer morrowind med sånn passe flyt?

5901999[/snapback]

Kan du ikke bare prøv selv?

Skrevet
Men kan jeg få et ja/nei svar om mitt gamle gf4 mx440se 64mb klarer morrowind med sånn passe flyt?

5901999[/snapback]

Kan du ikke bare prøv selv?

5902951[/snapback]

Seriøst detder kortet klare du kabel med, aldri i livet om det kjører oblivion.

Skal love det hakker som f på det laveste vist det i heletatt vil starte opp med mx 64 mb.

Jeg har Ati Radeon X800XT Platinum Edition og klokka det litt extra, og enda er jeg langt ifra fornøyd med ytelsen i spillet.

Er det noe dette spille liker så må det ver det siste av det siste når det gjelder prosessor og skjermkort for og få flyt.

oiii så masse det ble :innocent:

Skrevet

Skal "lissom" spare og kjøpe dual-core AM2 og kanskje dx10 kort til sommer/høsten.

Så da gidder jeg ikke og små oppgradere det gamle bare og overleve med det i noen månder......

så jeg gidder ikke og kjøpe nytt skjermkort nei... :dontgetit::dontgetit::dontgetit:

Skrevet

Jeg brukte samme grafikkortet som du har på morrowind. Det gikk fint, bortsett fra at du får ikke se vannet i pixelshader 1.4 (eller hva det var) men det er sikkert ikke et så stort must nå som det var på den tiden at det var skikkelig eyecandy ;)

Skrevet (endret)

Da jeg fikk meg Morrowind for første gang, spilte jeg det på den nylig oppgraderte maskinen min.

Den besto av en Pentium 4 2,53 GHz, 768MB PC2100 minne, og ja du gjettet helt riktig, et Geforce4 MX440se 64mb.:)

Jeg kjørte spillet i 1024x768 med view distance på ca 70% ,uten shaddows.

Hvor høy fps jeg hadde husker jeg ikke, men det var i alle fall spillbart nok til at jeg spilte i over tre år på den maskinen.

Det eneste som kan være litt kjipt, er det som mr. Bjerre påpekte lengre opp i tråden, nemlig at kortet ikke støtter Pixel Shader 1.4 og Direct X 8.1.

Dette gjør blant annet at vannet i spillet ikke får en like realistisk overflate, samt at noen spesifikke effekter i spillet blir utelatt.

Noen eksempler på vannet i morrowind med hardwarestøtte for Pixel Shader 1.4 ser du her, her, og her.

Å si at spillet ikke flyter bra med det overnevnte kortet er jeg ikke enig i.

Det er ikke et bra kort etter dagens standard, men det duger godt nok til at Morrowind blir spillbart.

Under her ser du en samling av bilder jeg har tatt da jeg spilte på et Geforce4 mx440se 64mb, så får du danne deg din egen mening om det ser bra nok ut eller ikke.

96xr.th.jpg 19nc1.th.jpg 29cs.th.jpg

48zt.th.jpg 39dd.th.jpg 101di.th.jpg

51jn.th.jpg 65sz.th.jpg 75wn.th.jpg

Edit:

Jeg vil med stor sannsynelighet anslå at saven din fra xbox ikke vil fungere på pc.

Grunnen til min skepsis til dette er at xboxen lagrer informasjonen litt annerledes en på pc-versonen, men jeg lurer på om det ikke skulle være mulig å trikse litt med en Hex editor samt Morrowind Enchanted Editor.

Dette har jeg allikevel ikke god nok kompetanse til å uttale meg om i særlig stor grad, så noen andre får eventuelt rette meg dersom jeg tar grundig feil her.

Endret av fargoth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...