Gå til innhold

CPU temp 31C, HD 23C. Vifta på maks..


Anbefalte innlegg

Mulig å styre viftehastigheten?

 

Har nå lastet ned Notebook Hardware Controll som har blitt anbefalt her på forumet. Og ser at CPU temperaturen ligger på 31C mens HD temperaturen ligger på 23C. Det holder den seg på konstant når den ikke blir "brukt", mens viften durer for fult uansett..

 

Er det ikke slik at viften skal justere hastigheten eller lignende etter temperaturen?

 

Er dette normalt? Hva kan en bruke Notebook Hardware Controll til (det er vel ikke noe poeng og sette ned hastigheten sålenge temperaturen er så lav?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan maskin har du? hvordan prosessor sitter det i den?

 

Det er undervolting som hjelper, da både på støy og strøm...

 

Juster voltage ned så langt du klarer, jeg har min justert til 764 voltage,huket av for Multiplier,Cpu Speed=Dynamic switching " huket av " samt Switch between min/max Multiplier.

 

Resultat Dønn stille maskin!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Hvordan maskin har du? hvordan prosessor sitter det i den?

Skal vel gjerne være "hvilken" i begge tilfellene her.

 

Nå kommer jeg sikkert til å få litt grammar whore-rykte på meg, men denne type feil er det bare så altfor mange av, og den er ekstremt elementær...

 

Noen må da si noe.

Lenke til kommentar
Det er en ny Acer 3004, Viften går konstant. Og den irriterer meg enda jeg er i naborommene..

 

Er vel en Sempron 3100+, men synes det er så rart at den går konstant..

Helt til begynne med så gikk den bare 50/50..

5893944[/snapback]

 

Vel da er jo saken grei for da virker ikke dette programmet på din maskin...

 

Programmet er beregnet på maskiner med Pentium M prosessorer og Amd 3100+ prosessorer støyer dessverre mye (helt naturlig)

Lenke til kommentar
Hvordan maskin har du? hvordan prosessor sitter det i den?

Skal vel gjerne være "hvilken" i begge tilfellene her.

 

Nå kommer jeg sikkert til å få litt grammar whore-rykte på meg, men denne type feil er det bare så altfor mange av, og den er ekstremt elementær...

 

Noen må da si noe.

5893971[/snapback]

lol, sant det. men det ryktet får du vel kanskje uannsett med en slik signatur? ;)

 

og til trådstarter: Notebook hardware controll brukes til å undervolte cpu. men den vil fortsatt kjøre på samme frekvens, så du setter ikke ned hatigheten på noen måte. ytelsen vil fortsatt være den samme, men med mindre strømforbruk. dessverre er NHC til pentiumprossessorer, men jeg tror det finnes tilsvarende programmer til AMD

Lenke til kommentar

"Notebook hardware controll brukes til å undervolte cpu. men den vil fortsatt kjøre på samme frekvens, så du setter ikke ned hatigheten på noen måte. ytelsen vil fortsatt være den samme, men med mindre strømforbruk."

 

Det har da ikke noe og si uansett da.. Den går jo på maks uansett temperatur :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...