Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble telenor router med en trådløs router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nettopp fått lagt inn sånn telenor småbedrift internett her. Modemet som fulgte med hadde innebygget router( thomson speed touch 546(i) ). Men fra før så har jeg en 3 com tråløs router, som jeg vil koble til så jeg kan få trådløst internett på den bærbare.

 

Men hva må jeg stille inn på den trådløse routeren? Kommer ikke på internett gjennom den tråløse routeren.

 

Får denne feilmeldinga med en gang jeg går inn på den tråløse routeren:

Warning: Your Internet IP address falls in the same subnet as your LAN IP address.

Click here to change your LAN IP address.

Endret av rambo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anta at du har 192.168.1.xxx som IP-adresser på begge sider (både mot Telenor-routeren og på Trådløs siden). Det du må gjøre er å logge deg inn på trådløsrouteren din, og endre DHCP-poolen (De adressene som routeren deler ut) til et annet SUB-nett. f.eks 192.168.2.xxx. På min 3-com så blir det sånn som på bildet.

router.bmp

Lenke til kommentar

Vist du ser etter på online.no trur jeg det skal ligge guide for å sette 546i i bridge modous, da vill all info bli sendt direkte til 3com routern din, og du setter da inn vanlig PPoE loginn på den.

For å få satt opp detta må du nok i starten ha 546i modemet koblet rett på pc'n din, ellers vill det kunne bli IP konflikter som MSc sier.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
To rutere etter hverandre pleier som regel å fungere dårlig. Jeg ville satt opp den trådløse ruteren som et aksesspunkt. Koble nettverkskabelen fra den vanlige ruteren inn i en av LAN-inngangene på den trådløse ruteren, altså ikke WAN-inngangen.

 

Lykke til!

 

Mvh

JDM

5893153[/snapback]

 

har vært borte noen uker så har ikke hatt tid til å teste før nå.

 

men gjorde sånn som du beskrev. og det funnket med en gang. stilte ikke inn noen ting:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...